صفحه نخست  »  مدیریت  »  کتاب  » 
0  |  0

مدیریت نوآوری و توسعه محصول جدید

مدیریت نوآوری و توسعه محصول جدید

کتاب «مدیریت نوآوری و توسعه محصول جدید»، نوشته‌ی «پل ترات» و ترجمه «محسن امامی، ابراهیم سوزنچی کاشانی»، توسط انتشارات «مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور» در «۳۵۴» صفحه منتشر شده است.
درباره‌ی کتاب
هدف نوآوری خلق کسب‌وکار است. متدها و ابزارهای مناسبی در صنعت ایجادشده که به سازمان‌دهی و مدیریت فرآیندهای نوآوری کمک می‌کند و هدف آن کنترل بهتر ارزش‌افزوده، هزینه‌ها و ریسک است. کارمندان، تأمین‌کنندگان و مشتریان همه در این فرآیند نقش مهمی بازی می‌کنند. در دانشگاه تلاش می‌شود تا مشاهدات و مطالعات موردی تبدیل به دانش علمی گردد که درنتیجه بتواند در فهم موفقیت و شکست‌های نوآوری مثمر ثمر باشد و شانس موفقیت را افزایش دهد.

نوآوری نیازمند یک تغییر است، یعنی تغییر در نحوه‌ای که ما فکر می‌کنیم و تغییر در نحوه‌ای که عمل می‌کنیم. این تغییرات می‌تواند بزرگ یا کوچک باشد. در مدیریت چرخه عمر، آرزوی اصلی این است که محصولات و خدمات موجود را به‌صورت مداوم بهبود دهیم. از این طریق است که چرخه عمر می‌تواند برای سال‌های متمادی دیگری ادامه یابد. در مدیریت نوآوری، آرزوی اصلی این است که بتوانیم از عهده مفاهیم جدید برآییم.

این بدان معناست که دوست داریم از راه‌حل‌های موجود اجتناب کنیم. درنتیجه، نوآوری باعث کم شدن چرخه عمر محصولات و خدمات موجود می‌گردد. شومپیتر به این ویژگی "تخریب خلاقانه" نام می‌نهد: مدیریت چرخه عمر و مدیریت نوآوری در رقابت با یکدیگر قرار دارند. این می‌تواند معضلاتی را در توسعه کسب‌وکار ایجاد کند. این مسئله در این ویرایش جدید بازشده است

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com