0  |  0

شرکت‌های خلاق چگونه پذیرش می‌شوند؟

شرکت‌های خلاق چگونه پذیرش می‌شوند؟

شرکت های خلاق و نوآوری به شرکت هایی گفته می شود که جوهره رشد آنها خلاقیت و نوآوری برای ارائه محصولات و خدمات جدید و مدل های نوین کسب و کار در سطح بازار هدف باشد چنان که رشد و توسعه محصولات و خدمات آنها برخلاف شرکت های دانش بنیان، محصولاتی مبتنی بر فناوری پیشرفته نیست.

 پذیرش به دو صورت

نحوه پذیرش شرکت های خلاق و نوآوری به دو صورت انجام می گیرد: نخست، معرفی متقاضیان از سوی مبادی مورد پذیرش و دوم، با ارائه درخواست مستقیم.

در روش اول، شرکت های عضو یکی از مبادی معرفی شرکت های خلاق و نوآوری مانند مراکز نوآوری و شتابدهی فناوری و رویدادها، جشنواره‌ ها و برنامه ‌های معتبر ملی، شرکت ها و صندوق های سرمایه گذاری خطرپذیر و مراکز رشد دانشگاه ها و پارک های علم و فناوری، می بایست از سوی آن مبادی و با تکمیل کاربرگ توسط آنها، به دبیرخانه شرکت های خلاق و نوآوری معرفی شوند.

در روش دوم هم فرد به شکلی مستقیم، فرم ثبت نام آنلاین برای محصولات و خدمات خلاق و نوآور را تکمیل می کند. از آنجا که مبنای ارزیابی، محصولات و خدمات است، لازم است متقاضیان به ازای هر محصول یا خدمت، یک کاربرگ مجزا تکمیل کنند.

 پذیرش شرکت های دانش بنیان

در این پروسه، شرکت های دانش بنیان هم می توانند محصولات و خدمات خود را معرفی کنند. در این زمینه حتی برای سایر محصولات و خدمات شرکت های دانش بنیان که دانش بنیان نشده اند نیز این امکان، پیش بینی شده است. این شرکت ها می بایست حتما در مستندات خود، تصویر از حساب کاربری دانش بنیان بخش کالا و خدمت ارزیابی شده را ارائه کنند.

شرکت های متقاضی پس از ثبت نام، می بایست از طریق مراجعه به حساب کاربری خود اقدام به پیگیری وضعیت ثبت نام کنند تا در صورت نیاز به تکمیل مدارک، در مهلت تعیین شده اقدام به ارائه مستندات تکمیلی کنند.

متقاضیان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، به سایت برنامه توسعه زیست بوم شرکت های خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به آدرس http://ircreative.isti.ir/  مراجعه کنند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری فارس
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com