0  |  0

پنجمین دوره جایزه مصطفی مهر ماه ۱۴۰۲ برگزار می شود

پنجمین دوره جایزه مصطفی مهر ماه ۱۴۰۲ برگزار می شود

علی عمرانی در دومین دوره مسابقه علمی کنز که در محل بنیاد مصطفی (ص) برگزار شد، عنوان کرد: جایزه مصطفی (ص) به صورت دو سالانه برگزار می‌شود.

وی گفت: فراخوان دوره پنجم این جایزه منتشر شده و در حال حاضر در فرایند جذب آثار دانشمندان جهان اسلام هستیم.

عمرانی با بیان اینکه پنجمین دوره جایزه مصطفی (ص) مهر ۱۴۰۲ برگزار می‌شود، گفت: در این میان بنیاد جایزه مصطفی رویدادهایی را برگزار می‌کند که مسابقات علمی کنز یکی از آنهاست.

وی افزود: کنز رویدادی ترویجی است که در آن نخبگان جهان اسلام برای حل مشکلات جهان اسلام تلاش می‌کنند.

عمرانی با بیان اینکه در دوره اول ۵۹۰ اثر از ۱۵ کشور خارجی ارائه شد که ۳۶ اثر از دانشمندان خارجی بود، گفت: این روند در دوره دوم رشد داشت و دو محور جدید اضافه شد.

وی با بیان اینکه محورها در دور اول فناوری اطلاعات، اقتصاد، بانکداری و تأمین مالی، سلامت و فناوری پزشکی، آب، محیط زیست و انرژی بود، گفت: در دور دوم دو محور حمل و نقل و معدن و صنایع معدنی نیز اضافه شده است.

مدیر اجرایی بنیاد مصطفی (ص) گفت: جوایز برگزیدگان شامل مدال کنز، نشان طلای ۳۰ گرمی، فرصت مطالعاتی ۲ هزار دلاری و استفاده از ارتباطات شبکه مصطفی است.

عمرانی ادامه داد: همچنین پارک فناوری پردیس تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان به برگزیدگانی که با شرکت‌های پردیس همکاری کنند، ارائه می‌دهد.

وی گفت: همچنین توافقاتی برای تجاری‌سازی محصولات برگزیدگان انجام شده است.

به گفته عمرانی در بخش رقابت آزاد چشم‌انداز اصلی مسائل واقعی است که متولی واقعی در صنایع دارند. این متولی‌ها آمادگی دارند که از ابتدا تا تبدیل ایده به خدمت و محصول در خدمت صاحب ایده باشند.

مدیر اجرایی بنیاد مصطفی (ص) خاطر نشان کرد: چالش‌های ارائه شده از پاویون‌ها بخش جدیدی است که به دور دوم اضافه شده است. در این بخش ۶۳ چالش از ۱۳ پاویون محلی و بین المللی ارائه شده که ۲۱ مورد محلی ۴۲ مورد بین‌المللی است.

وی با اشاره پاویون‌های رقابت علمی کنز گفت: دانشگاه سلطان قابوس عمان، پارک علم و فناوری پاکستان، فدراسیون بین المللی علم، یک گروه صنعتی و معدنی، کمیته همکاری‌های بین المللی علم و فناوری سازمان‌های همکاری‌های اسلامی، شبکه جهانی آموزش و پژوهش یوسرن، کرسی ارتباطات علم و فناوری یونسکو، مرکز ای سی سی بی اس دانشگاه کراچی پاکستان، پژوهشکده سیاست گذاری شریف، دانشگاه کامستس پاکستان، شبکه پارک‌های علم و فناوری جهان اسلام، دانشگاه پنجاب مرکزی و پارک علم و فناوری سمنان پاویون‌های رقابت علمی کنز هستند.

عمرانی با اشاره به اینکه همراهی صنایع بسیار مهم است، بیان کرد: در دوره سوم از صنایع مختلف دعوت شده تا چالش‌های بیشتری را مطرح کنند.

وی افزود: در این دوره ۶۵۸ اثر دریافت شده که ۵۰۸ داخلی و ۱۵۰ خارجی است. از ۲۰ اثر نهایی ۲ اثر از مالزی، ۱۷ اثر از ایران و یک اثر از بنگلادش است. از این ۲۰ اثر ۹ اثر متعلق به اعضای هیئت علمی، ۷ اثر از فعالان حوزه صنعتی و ۴ اثر از پژوهشگران جوان است. همچنین از ۶۵۸ اثر ۳۰۸ در پاسخ به چالش‌های مطرح شده و ۳۵۰ مورد نیز برای رقابت آزاد است.

مدیر اجرایی بنیاد مصطفی (ص) خاطر نشان کرد: ۲۳۳ اثر در حوزه سلامت و فناوری پزشکی، ۲۲۹ آب، محیط زیست و انرژی، ۳۱ معدن و صنایع معدنی، ۴۷ اثر اقتصاد، بانکداری و تأمین مالی، فناوری اطلاعات و ارتباطات ۷۷ اثر و ۴۲ اثر از حمل و نقل دریافت شده است.

وی تاکید کرد: ۲۵ کشوری که به دومین دوره کنز اثر ارسال کرده‌اند شامل ایران بنگلادش، اندونزی، قرقیزستان، مصر، هند، عراق، اردن، قزاقستان، کنیا، مالی، نیجریه، عمان، فلسطین روسیه سریلانکا، سوریه، تونس، ترکیه، ترکمنستان ازبکستان، ویتنام و یمن می‌شوند.

عمرانی ادامه داد: بنیاد مصطفی با هدف عمومی کردن علم به صورت گسترده پاویون رقابت کنز را در نمایشگاه برگزار می‌کند. آثار نخبگان و پژوهشگران در این پاویون به نمایش گذاشته می‌شود.

‌مدیر اجرایی بنیاد مصطفی (ص) بیان کرد: همچنین هیئت ۶ نفره از پاکستان به ریاست وزیر بهداشت و رفاه ایالت سند پاکستان نیز در اختتامیه کنز حضور دارند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com