0  |  0

افزایش 45 درصدی صادرات خراسان جنوبی در سه ماه نخست امسال

افزایش 45 درصدی صادرات خراسان جنوبی در سه ماه نخست امسال

به گزارش خبرگزاري فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی، مهدی ماهگلی اظهار کرد: صادرات خراسان جنوبی در سه ماهه نخست امسال رشد چشمگیری داشته درصورتی که میانگین صادرات کشور در این مدت کاهش داشته است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه بازار افغانستان در رتبه پنجم بازار هدف کشور برای صادرات قرار دارد، افزود: سهم کشور افغانستان از صادرات کشور در سال گذشته 2 میلیارد و 388 میلیون دلار بوده است.ماهگلی ادامه داد: افزایش صادرات استان به رغم نبود شرایط مطلوب و محدودیت و ممنوعیت صادرات در بازارچه‌های خراسان جنوبی محقق شده که حجم عمده آن از بازارچه ماهیرود بوده است.وی خاطر نشان کرد: در سه ماه نخست امسال رقم صادرات ایران به افغانستان 611 میلیون دلار بوده است که سهم خراسان جنوبی از این میزان با احتساب ماده 116 حدود، 172 میلیون دلار است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: رقم بالای صادرات استان به افغانستان بیانگر اهمیت مرزهای خروجی استان است و حدود یک سوم صادرات کشور به افغانستان از طریق خراسان جنوبی انجام می‌شود.

ماهگلی با اشاره به اینکه رقم صادراتی استان در سال گذشته 177 میلیون دلار بوده است، یادآور شد: برنامه استان برای صادرات در سال گذشته 167 میلیون دلار بود که صادرات 10 میلیون دلار بیش از برنامه پیش‌بینی شده، انجام شد.وی افزود: این رقم به لحاظ ارزشی 23 درصد نسبت به سال 92 افزایش داشته در صورتی که میانگین کشوری، 19 درصد بوده است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به نبود سامانه جامع گمرکی در بیرجند و بازارچه‌های مرزی استان، تصریح کرد: راه‌اندازی این سامانه به لحاظ اهمیت و حذف فیزیکی اظهارنامه‌ها سبب اجرای برخی رویه‌های گمرکی است که در حال حاضر امکان آن میسر نیست و با اجرای این سامانه موجبات افزایش و روان‌سازی امور تجاری فراهم خواهد شد.

ماهگلی با بیان اینکه در حال حاضر حجم عمده صادرات استان از طریق بازارچه ماهیرود صورت می‌گیرد، یادآور شد: اگر در امر صادرات استان تسهیل، روان‌سازی و مدیریت صحیح انجام گیرد سهم صادرات استان افزایش می‌یابد.

 

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com