0  |  0

6 میلیون تن کالای غیرنفتی از استان بوشهر صادر شد

6 میلیون تن کالای غیرنفتی از استان بوشهر صادر شد

به گزارش خبرگزاري فارس از بوشهر، سید حسین حسینی محمدی صبح امروز در حاشیه بازدید از روند صادرات و واردات کالا در بندر و گمرک بوشهر اظهار کرد: طی سه‌ماهه نخست سال جاری صادرات کالای غیرنفتی استان با احتساب میعانات گازی بالغ‌ بر 6 میلیون و 458 هزار تن کالا به ارزش 3 میلیارد و 629 میلیون دلار از طریق گمرکات استان بوده است.

حسینی محمدی افزود:  در سه‌ماهه نخست سال جاری بالغ‌ بر 6 میلیون و 458 هزار تن کالای غیرنفتی با احتساب میعانات گازی شامل، روغن‌پایه تصفیه اول، نرمال پارافین، الکیل بنزن خطی، میگوی پرورشی، سیمان و غیره به ارزش 3 میلیارد و 629 میلیون دلار از طریق گمرکات استان به کشورهای نظیر امارات متحده عربی، هند، قطر، کویت، ویتنام و غیره صادرشده است که این رقم صادرات کالا در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی 22 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

حسینی محمدی در ادامه گفت: در  سه‌ماهه نخست سال جاری صادرات کالای غیرنفتی استان بدون احتساب میعانات گازی 4 میلیون و 411 هزار تن کالا به ارزش 2 میلیارد و 528 میلیون دلار از گمرکات استان بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن 46 درصد و از نظر ارزش 26 درصد رشد نشان می‌دهد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر تصریح کرد: اهم کالاهای وارداتی در سه‌ماهه نخست سال جاری به گمرکات استان بوشهر شامل برنج ، موز، خودرو و ... به میزان 449 هزار تن و به ارزش 882 میلیون دلار از کشورهای نظیر کره جنوبی، چین، امارات متحده، هند و ... بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی 67 درصد و از نظر ارزشی 52 درصد افزایش نشان می‌دهد.

 

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com