0  |  0

صادرات 68 هزار تنی محصولات کشاورزی از مازندران

صادرات 68 هزار تنی محصولات کشاورزی از مازندران

دلاور حیدر‌پور در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در شهرستان ساری اظهار کرد: با توجه به گزارش‌های ارسالی از سوی اداره‌کل گمرکات استان در چهار ماهه نخست امسال 68 هزار و 140 تن انواع محصولات کشاورزی به ارزش 90 میلیون و 551 هزار دلار از گمرکات استان صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزنی 29.26 درصد و  از لحاظ ارزشی 24.1 درصد افزایش داشته‌ است.

وی تصریح کرد: صادرات در فرآورده‌های لبنی و سایر محصولات افزایش خوبی داشته در حالی‌ که در کیوی و گل‌ و گیاه با کاهش صادرات روبه‌رو بوده‌ایم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران، عمده دلایل کاهش صادرات در کیوی و گل‌ و گیاه را عدم برقراری تعرفه‌های ترجیحی با بعضی از کشور‌های هدف، ورود رقبای جدید به کشور‌های CIS، داشتن بازار مناسب در داخل، خروج محصولات صادراتی استان از سایر گمرکات کشور و ورود صادرکنندگان سایر استان‌های کشور جهت خرید محصولات صادراتی و حمل به استان‌های خود اعلام کرد.

حیدرپور تنوع و کیفیت بسته‌بندی مناسب محصولات کشاورزی، افزایش سطح مهارت و تخصص صادر‌کنندگان محصولات کشاورزی، بالا بودن کیفیت مطلوب محصولات کشاورزی، افزایش توان بازاریابی صادرکنندگان محصولات کشاورزی، وجود مشترکات فرهنگی، تاریخی و مذهبی با بعضی از کشورهای همسایه و تعدادی از کشورهای CIS، شرکت در نمایشگاه‌های کشورهای هدف و اعزام و پذیرش هئیت‌های تجاری و بازاریابی در جهت تقویت روابط تجاری با کشورهای را از دلایل افزایش صادرات دانست.

وی عمده محصولات کشاورزی صادر شده در چهار ماهه نخست امسال را فرآورده‌های لبنی، کیوی، گل‌ و‌ گیاه و سایر محصولات کشاورزی شامل پیاز، سیب‌زمینی، گوجه و سبزیجات به کشورهای عراق، ترکمنستان، قزاقستان، افغانستان و روسیه اعلام کرد.

 

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری فارس
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com