0  |  0

صادرات بیش از 497 هزار تن کالا از گمرکات آذربایجان غربی

صادرات بیش از 497 هزار تن کالا از گمرکات آذربایجان غربی

پرویز تقوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه به میزان واردات از گمرکات آذربایجان غربی اشاره کرد و اظهار داشت: طی سه ماه نخست امسال واردات کالا از گمرکات آذربایجان غربی حدود 123 هزار و 595 تن گزارش شده است.

ناظر گمرکات آذربایجان غربی ادامه داد: ارزش کالای وارده از گمرکات آذربایجان غربی در سه ماه نخست امسال 162 میلیون دلار گزارش شده است.وی موتور گیربکس آسانسور، قطعات تریلر، یراق‌آلات و اتصالات، ماشین‌آلات و دستگاه‌ها، پروفیل، موز و ... را از عمده اقلام وارداتی از طریق گمرکات استان در سه ماه نخست سال 94 عنوان کرد.

تقوی خاطرنشان کرد: طی سه ماه نخست امسال بیشترین میزان واردات از طریق گمرکات استان از کشورهای ترکیه، ایتالیا، عراق، آلمان، چین، بلغارستان، سوئد، گرجستان، اکوادور و امارات متحده عربی بوده است.

وی همچنین با اشاره به میزان صادرات کالا از طریق گمرکات آذربایجان غربی، یادآور شد: سه ماه نخست امسال صادرات کالا از طریق گمرکات آذربایجان غربی حدود 497 هزار و 154 تن بوده است.

ناظر گمرکات آذربایجان غربی ادامه داد: طی سه ماه نخست امسال ارزش کالای صادره از گمرکات آذربایجان غربی 143 میلیون دلار گزارش شده است.

این مسئول با اشاره به عمده اقلام صادراتی از طریق گمرکات آذربایجان غربی، تصریح کرد: سیمان سفید پرتلند، هندوانه، آبمیوه و کنسانتره، سایر محصولات نباتی و سیب از عمده اقلام صادراتی از طریق گمرکات استان در سه ماه نخست امسال محسوب می‌شود.

وی در پایان متذکر شد: بیشترین میزان صادرات از طریق گمرکات آذربایجان غربی در سه ماه نخست امسال به کشورهای عراق، ترکیه، آذربایجان، ترکمنستان، افغانستان، روسیه، گرجستان، هلند، اتریش و آلمان بوده که کشورهای افغانستان و آلمان از بیشترین رشد صادرات برخوردار بودند.

 

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری فارس
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com