0  |  0

استاندار کردستان: سیستم بانکی کشور برای تولید طراحی نشده است

استاندار کردستان: سیستم بانکی کشور برای تولید طراحی نشده است

به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالمحمد زاهدی روز یکشنبه در آیین گرامیداشت روز ملی اصناف و صنعت و معدن در سنندج با بیان اینکه مدیران بانک ها تمایل به حمایت از تولید دارند، افزود: ساختار بانک ها برای حمایت و همراهی با تولید طراحی نشده و مدیران مقصر نیستند.

او به اعطای تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی به عنوان حمایت سیستم بانکی از تولید اشاره کرد و گفت: سیستم بانکی را باید طوری طراحی کنیم که فرآیندها منجر به تولید شود نه به تعطیلی واحدها چرا که در صورت تعطیلی هر واحدی بانک نیز به حقش نمی رسد.

وی از مدیران بانک ها خواست راهکاری اجرایی برای حمایت از تولید و فعال کردن واحدهای تولیدی پیدا کنند و تنها به دنبال مصادره اموال نباشند.

استاندار کردستان در ادامه سخنان خود به فراوانی قوانین در کشور اشاره کرد و با تاکید بر پالایش این قوانین، گفت: هیچ کشوری به اندازه ما قانون ندارد و از این رو لازم است پالایش قوانین صورت گیرد.

زاهدی همچنین به ظرفیت های استان کردستان اشاره کرد و ادامه داد: معادن یکی از ظرفیت های بزرگ این استان است که با ایجاد صنایع فرآوری در کنار هر معدن به دنبال افزایش ارزش افزوده و ایجاد شغل در این بخش هستیم.

وی با یادآوری اینکه دیگر هیچ معدنی در کردستان بدون ایجاد صنایع فرآوری واگذار نمی شود، افزود: در دو سال اخیر تمام معادنی که واگذار شده به شرط ایجاد فرآوری بوده و تاکنون نیز موفق عمل شده است.

وی جزیره ای عمل کردن در برخی حوزه ها را یکی از مشکلات در جهت توسعه کردستان دانست و گفت: تلاش ما ایجاد هماهنگی و تعامل هرچه بیشتر بین دستگاه های اجرایی است.

وی به وجود 18 ماده معدنی در استان کردستان به عنوان یک مزیت اشاره کرد و افزود: این در حالی است که تنها در هفت درصد از پهنه استان عملیات اکتشاف انجام شده و با مطالعه 93 درصد دیگر شاهد افزایش تنوع مواد معدنی خواهیم بود.

وی خواستار توجه جدی به زنجیره تولید صنعتی به عنوان یکی از راهبردهای استان شد و گفت: باید در حوزه کشاورزی هم به دنبال ایجاد صنایع تبدیلی باشیم و بین کشاورزی و صنعت ارتباط برقرار کنیم تا از این طریق به ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی استان کمک نماییم.

استاندار کردستان بخش دیگری از سخنان خود را به حوزه اصناف اختصاص داد و بیان کرد: برای حمایت از اصناف تنها نباید به دنبال اعطای تسهیلات بانکی به آنان بود بلکه باید زمینه کسب و کار را برای آنان تسهیل کرد.

زاهدی با اعلام مخالفت خود با برگزاری نمایشگاه های توزیع کالای فصلی افزود: دلیلی ندارد که بازار اصنافی که در طول سال مالیات و عوارض به دولت می دهند را با برپایی نمایشگاه های فصلی خراب کنیم.

او اظهار کرد: در نمایشگاه های فصلی شاهد توزیع کالاهای بی کیفیت هستیم و از این رو برای حمایت از اصناف باید این نمایشگاه ها را تعطیل کرد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com