0  |  1

چرا احساسات دشمن سرمایه گذاری است ؟

چرا احساسات دشمن سرمایه گذاری است ؟

احساسات در زندگی همه نقش دارند اما در سرمایه گذاری نباید برای آن نقشی قائل شد. بدترین تصمیمات سرمایه گذاری بر اساس احساسات گرفته می شوند. هرگز به هیچ یک از سرمایه گذاری های خود بیش از حد وابسته نشوید. تصمیمات منطقی از اهمیت ویژه ای برخوردار است؛ تصمیمات سرمایه گذاری را تنها زمانی اتخاذ کنید که آرام و آسوده و متمرکز هستید. این امر به شما کمک می کند که از خرید گران و فروش ارزان در امان باشید. در اینجا سه احساس را معرفی می کنیم که ممکن است برای آینده مالی شما زیان بخش باشد.

چه زمانی بهترین زمان خرید در طول عمرتان بوده؟ پایین ترین نرخ ماه مارس سال 2009 یک فرصت باور نکردنی برای سرمایه گذاران بود تا سهام شرکت های خانوادگی را به قیمت های ارزان ولی با ارزش بالا بخرند. شرکت هایی نظیر Bank Of America, General electric, Wells Fargo همگی تک رقمی بودند پس چرا هیچ کدام از سرمایه گذاران سهام این شرکت های تاریخی را نخریدند؟ پاسخ این سوال "ترس" است. ترس دشمن سرمایه گذاری ست چرا که شما را از ریسک کردن در فرصت های باورنکردنی باز می دارد. بهترین زمان سرمایه گذاری وقتی ست که همه از سرمایه گذاری می ترسند. همان طور که وارن بافت همیشه می گوید: " زمانی بترسید که دیگران طمع می کنند و وقتی طمع کنید که دیگران می ترسند.

خشم

تا بحال شده یک سرمایه گذاری عظیم را صرفا به خاطر اینکه از عملکرد آن نا امید شده اید بفروشید تا فقط ببینید پس از فروش افزایش می یابد یا خیر؟ از تجربه شخصی خودم نقل می کنم، موقعیت های زیادی بود که سرمایه گذاری ام را به خاطر عصبانیت فروختم تا ببینم در یکی دو سال آینده چه اتفاقی می افتد. اگر هر بار بابت این کار به من حتی یک پنی می دادند الان ثروتمند شده بودم! عصبانیت باعث می شود شما فکرتان درست کار نکند فقط به خاطر اینکه از صبر کردن برای دیدن نتیجه آن خسته شده اید. واکنش بیش از حد در مورد خشم باعث می شود سرمایه گذاری هایتان به غارت روند و در نهایت شما و سرخوردگی حاصل از عصبانیت آنی تنهای تنها بمانید !  به خاطر داشته باشید: همیشه در کار آرامش خود را حفظ کنید. تا زمانی که پایه های سرمایه گذاری تان تغییر نکرده شما نیز نباید احساساتتان تغییری کند.

طمع

همیشه باید در هر سرمایه گذاری یک نقطه خروج داشته باشید. چه از املاک و مستغلات، چه سهام یا اوراق قرضه و ... همیشه باید در ذهنتان یک عدد باشد که در آن ارزش اقدام به فروش کنید. سرمایه گذاران زیادی بوده اند که آنقدر در سرمایه گذاری شان طمع کردند تا اینکه آن سرمایه گذاری ارزش خود را از دست داد. دانستن اینکه در چه قیمت باید خرید مهم است اما اینکه در چه زمانی بفروشید مهم تر است. از اینکه وابستگی به سرمایه گذاری خود وابسته بپرهیزید چرا که هر لحظه ممکن است زمان فروش آن برسد !

دریافت فایل

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com