0  |  0

استقبال از صندوق پس انداز یکم کمتر از انتظار بود

استقبال از صندوق پس انداز یکم کمتر از انتظار بود

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، ابوالقاسم رحیمی انارکی در حاشیه بازدید خبرنگاران از پروژه صندوق زمین و ساختمان نسیم در پاسخ به تسنیم اظهار کرد: تا 21 شهریوماه امسال 15 هزار نفر در صندوق پس انداز یکم مسکن سپرده گذاری کرده اند.وی تصریح کرد: در 79 روز کاری 2800 میلیارد ریال در کل کشور در صندوق پس انداز یکم مسکن سپرده جذب شده است.

وی با بیان این که در استان تهران 3600 نفر در این صندوق سپرده گذاری کرده اند، ادامه داد: مجموع رقم سپرده گذاری پایتخت نشینان در این صندوق 920 میلیارد ریال تا 21 شهریور بوده است.

عضو هیئت مدیره بانک مسکن با بیان این که استقبال از صندوق پس انداز یکم مسکن آن چیزی نبوده که فکر می کردیم و کمتر از پیش بینی ها بوده است، بیان کرد: در شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت نیز 8000 نفر با 1400 میلیارد ریال سپرده گذاری کرده اند.

رحیمی انارکی با تاکیدبر این که به دنبال تسهیل ضوابط صندوق پس انداز یکم مسکن هستیم، گفت: در صدد تسهیل 4 ضابطه این صندوق هستیم که مراحل تصویب آن هم در بانک مرکزی در حال پیگیری است، البته ممکن است که نیاز به تصویب شورای پول و اعتبار نیز باشد.

وی با بیان این که تسهیلات صندوق پس انداز یکم از سال آینده آغاز می شود در پاسخ به پرسش دیگر تسنیم در رابطه با اوراق حق تقدم مسکن اظهار کرد: در حال حاضر قیمت این اوراق روی 70 هزار تومان است. امسال به طور میانگین ماهانه 500 میلیارد تومان اوراق حق تقدم با توجه به ضریب تعدیل توزیع می شود.

وی با یادآوری این که در ابتدا ضرایب تعدیل این اوراق 45 و 39 درصد بود، افزود: الان ضریب تعدیل این اوراق به 30 درصد رسیده است. اختیار این کار با بانک مسکن بوده و برای کنترل بازار انجام می شود. وی همچنین با بیان این که امیدواریم از اسفندماه امسال بازار مسکن رونق بگیرد تصریح کرد: صدور پروانه های ساختمانی  کاهش یافته  و این امر بر موجودی واحدهای مسکونی به دلیل تقاضا تاثیرگذار خواهد بود. از این رو این امر به مرور منجر به تقاضا برای ساخت و ساز و رونق بخش مسکن می شود.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری تسنیم
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com