0  |  1

مالی اجتماعی: پذیرش مسائل اجتماعی ناشی از عواقب سرمایه‌گذاری

مالی اجتماعی: پذیرش مسائل اجتماعی ناشی از عواقب سرمایه‌گذاری

بدون شک سرمایه گذاران در بازارهای مالی به دنبال کسب سود هستند اما بعضی از آنها حاضر به پذیرش مسائل اجتماعی ناشی از عواقب سرمایه‌گذاری خود نیستند. مالی اجتماعی تصویری بزرگتر از سرمایه‌گذاری در ذهن ما به وجود می‌آورد و شامل سرمایه‌گذاری در اقدامات و مسئولیت‌های اجتماعی می‌باشد. همچینین می‌توان گفت که مالی اجتماعی به معنی عدم سرمایه‌گذاری در کشورها و شرکت‌هایی است که در برابر مسائل سیاسی، اجتماعی، محیطی و کشاورزی دارای مشکلاتی هستند.

مالی اجتماعی در برگیرنده توسعه بودجه از طریق وام، سرمایه‌گذاری، کمک مالی به ابتکاراتی است که از اقدامات مربوط به مسئولیت‌های اجتماعی حمایت می‌کند و در سر تا سر دنیا تاثیرات مثبتی خواهد داشت. تامین مالی می‌تواند شکل‌های مختلفی به خود بگیرد و حتی در صنایع  مختلفی مورد استفاده قرار گیرد. به همان اندازه که مالی اجتماعی باعث افزایش اقدامات مثبت در مناطق مختلف می‌شود، این نوع از تامین مالی از توسعه بودجه به کارهایی که باعث افزایش فعالیت‌های منفی مانند کودکان کار می‌شود، جلوگیری می‌کند.

علاوه بر این، مالی اجتماعی در مورد کشورهایی که دارای کشاورزی هستند نیز به کار برده می‌شود. برای مثال، یک نهاد مالی، تنها برای مناطقی که محصولات ارگانیک تولید می‌کند تامین مالی انجام می‌دهد. همچنین این موارد را می‌توان به برداشت صحیح محصول به گونه‌ای که برای محیط زیست، انسان و یا حتی حیوانات آسیبی نرساند تعمیم داد. همچنین باید به نیازهای شهروندان یک منطقه به محصولات کشاورزی قبل از صادر کردن آنها به سایر مناطق به منظور سود بردن، توجه شود.

سرمایه‌گذاری مسئولیت اجتماعی، بخشی از مالی اجتماعی است. سرمایه گذاران بزرگ و کوچک ممکن است تصمیم بگیرند تا در کشورهایی که به نظر می‌رسد در فعالیت‌های ضد بشر دوستانه فعایت می کنند، سرمایه‌گذاری نکنند. مدیران سرمایه‌گذاری بر پول افراد نظارت می‌کنند و از طرف سرمایه‌گذاران به آنها اجازه داده می‌شود تا وجوه جمع‌آوری شده را در مناطقی که دارای مشکلات مختلفی هستند سرمایه‌گذاری کنند.
پذیرش مسائل اجتماعی ناشی از عواقب سرمایه‌گذاریبه منظور جلوگیری از هرگونه عوامل غیرمنتظره، گزینه‌های سرمایه‌گذاری مانند صندوق‌های مسئولیت اجتماعی وجود دارد که منحصرا بر روی مواردی که از نظر اجتماعی قابل قبول است، سرمایه‌گذاری می‌کنند. این صندوق‌ها در صنایع با مسئولیت‌های اجتماعی، مانند انرژی‌های تجدید پذیر سرمایه‌گذاری می‌کنند و به هیچ وجه در سهام‌هایی که مضر تلقی می‌شوند سرمایه‌گذاری نمی‌کنند. به عنوان مثال، یک صندوق مسئولیت اجتماعی ممکن است بر روی انژری‌های جایگیزین سرمایه‌گذای کند و از سرمایه‌گذای در سهام شرکت‌‌های دخانیات به دلیل آسیبی که  دود آن به محیط زیست و افراد می زند خودداری کند.

بسته آموزشی: یک راهنمای خوب برای برنامه‌ریزی مالی

فایل صوتی آموزشی: ۱۳ قانون طلایی برای انتخاب «مشاور مالی شخصی»

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

دیدگاه شما
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com