0  |  0

حجم نقدینگی در پایان شهریور ۸۷۲ هزار میلیارد تومان شد

حجم نقدینگی در پایان شهریور ۸۷۲ هزار میلیارد تومان شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، ابوالفضل اکرمی در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در جمع خبرنگاران با اشاره به رشد 11.5 درصدی نقدینگی در 6 ماه اول امسال، اظهار داشت: حجم نقدینگی تا پایان شهریور ماه به 872 هزار و 750 میلیارد تومان رسیده که نسبت به شهریور سال قبل 23.5 درصد رشد داشته است.

وی افزود: حجم پایه پولی با 4.8 درصد افزایش 137 هزار و 500 میلیارد تومان محاسبه شد که نسبت به شهریور سال قبل 19.2 درصد رشد نشان می‌دهد. به گفته وی ضریب فزاینده پولی در 6 ماهه امسال 6.4 درصد و 12 ماه منتهی به شهریور ماه 3.6 درصد رشد داشته و به عدد 6.347 رسیده است.

مدیرکل اقتصادی بانک مرکزی در خصوص سهم عوامل مختلف در رشد پایه پولی گفت: بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی 4 درصد کاهش یافته و به 80 هزار و 600 میلیارد تومان رسیده و بدهی دولت به بانک مرکزی 5.6 درصد رشد کرده که عمدتا بابت تنخواه بودجه بوده است. خالص بدهی دولت به بانک مرکزی 7 هزار و 390 میلیارد تومان است.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری فارس
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com