0  |  1

سؤالات رایج برای استخدام حسابدار

سؤالات رایج برای استخدام حسابدار

موفق شدن در مصاحبه کاری، امری دشوار است، بنابراین نباید چیزی بیان شود که باعث پشیمانی‌ و از دست رفتن فرصت‌ها گردد. اگر به دنبال پیشرفت درزمینه‌ی حسابداری هستید، آماده‌ باشید تا توضیحاتی دقیق از اصول پذیرفته‌شده‌ی حسابداری و چگونگی استفاده از آن‌ها در عرصه‌ی عمل، که برای تعیین سطح دانش و توانایی شما صورت می‌گیرد، ارائه دهید. معمولاً از شما خواسته می‌شود تا کارهای معمول را با استفاده از نرم‌افزارهای حسابداری انجام دهید، تا مهارت شما در کار با نرم‌افزارهای گوناگون را ارزیابی کنند. علاوه بر آزمون‌های عملی و سؤالات معمول استخدام مانند "چرا باید شما را استخدام کنم؟" باید آماده‌ی پاسخگویی به سؤال‌های تخصصی‌تر برای جدا کردن داوطلبان معمولی از داوطلبان مستعد باشید.

زمانی که کمک کردید هزینه‌ای کاهش یابد را شرح دهید.

اگر شما به‌تازگی وارد حرفه‌ی حسابداری شده‌اید این سؤال می‌تواند شمارا به چالش بکشد. این سؤال به این دلیل پرسیده می‌شود که حسابداران معمولاً کارهای ساده‌ای چون تراز کردن صورت‌حساب‌ها و ثبت‌های دفتری را انجام می‌دهند. این سؤال یعنی، مصاحبه‌کننده به دنبال کارمندی می‌گردد که قدرت ابتکار داشته و بتواند راهی برای صرفه‌جویی در شرکت پیدا کنند. ازآنجا که صرفه‌جویی مالی برای کسب‌وکارها بسیار مهم است، بیان کردن راه‌هایی که قبلاً توسط آن هزینه‌ها را کاهش داده‌اید بسیار مؤثر است. مدیران به دنبال افرادی هستند تا با آن‌ها همکاری کنند، بنابراین شرح دادن مقیاس‌های کاهش هزینه که در دوران کارآموزی یا موارد آموزشی یا حتی کارهای پاره‌وقت انجام داده و یا پیشنهاد کرده‌اید می‌تواند درگرفتن کار به شما کمک کند.

نمونه پاسخ:

من به‌طور طبیعی صرفه‌جو و به دنبال کاهش هزینه‌ها هستم. تابستان پیش به‌طور پاره‌وقت نقاشی می‌کردم، متوجه شدم که صاحب‌کارم رنگ‌ها و سایر ابزارآلات مورد نیاز خود را از خرده‌فروشی‌ها می‌خرد. بعد از چند تماس و پرس‌وجو از چندین تولید کننده توانستم 10% هزینه‌ها را کاهش دهم.

سخت‌ترین مسئله‌ی حسابداری که رفع کردید چه بوده است؟

این بهترین شانس برای ارزیابی سطح تجربیات و توانایی‌های شما برای حل مشکلات است. سعی کنید از مثال‌های آکادمیک بپرهیزید. اگر ممکن است، مثال‌هایی در ارتباط با وظایف حرفه‌ای حسابداری در دنیای واقعی بزنید که در آن نقش محوری ایفا کرده‌اید. بسیار مهم است که مصاحبه گر متوجه شود مسئله را به‌ طور مؤثر و از هر دو جنبه‌ی تئوری و عملی حل کرده‌اید یا خیر.

چگونه حسابدار استخدام کنیم؟

نمونه پاسخ:

علیرغم موفقیت‌های سازمانی که در آن کار می کردم، رشد قابل‌توجه شرکت منجر به ایجاد بسیاری از مشکلات در بخش منابع انسانی شده بود. من سریعاً بسیاری از خطاهای انسانی که به دلیل استفاده از نرم‌افزارهای قدیمی ایجادشده را شناسایی کردم. پس از بررسی به این نتیجه رسیدم که به برون سپاری امور مربوط به پرداخت حقوق و دستمز به شرکت، نسبت به نصب نرم‌افزار جدید و استخدام و آموزش کارکنان بیشتر برای انجام کارهای مشابه، مقرون‌به‌صرفه است.

چرا می‌خواهید حسابدار شوید؟

درحالی‌که ممکن است این موضوع عادی به نظر برسد، برای مصاحبه‌گر بسیار مهم است که دلیل علاقه‌ی شما به این رشته را بداند. بسیاری از مشاغل در حسابداری می‌توانند خسته‌کننده باشند و این سؤال خوبی برای متوقف کردن کسانی است که به‌سادگی و بدون هیچ علاقه‌ای در مسیر رشته‌ی حسابداری قرار می‌گیرند. پاسخ‌هایی از قبیل مشاور تحصیلی‌ام به این نتیجه رسیده بود که من در این رشته موفق خواهم شد کسی را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد.

نمونه پاسخ:

من همیشه به اعداد علاقه‌مند بودم و زمانی که کودک بودم، برای پولم برنامه داشتم و پول‌هایم را (هرچند ناچیز) پس‌انداز می‌کردم. زمانی که راه جدیدی برای کاهش هزینه‌ها یا طراحی و اجرای بودجه‌بندی کارآمد و یا توسعه‌ی استراتژی‌های جدید مالیاتی مؤثر را می‌یابم، هیجان‌زده می‌شوم

بیشتر بخوانید: تفاوت حسابرسی داخلی و خارجی چیست؟

 

 

دریافت فایل

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

دیدگاه شما
 
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com