0  |  0

بی‌اعتمادی شدید مردم آمریکا به بانک مرکزی این کشور

بی‌اعتمادی شدید مردم آمریکا به بانک مرکزی این کشور

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از بی‌بی‌سی، بانک مرکزی آمریکا طی سال‌های گذشته هم از سوی دموکرات‌ها و هم از سوی جمهوری‌خواهان تحت فشار قرار گرفته است.

درحال حاضر جمهوری‌خواهان نسبت به روند طولانی‌ مدت پایین‌ ماندن نرخ بهره در این کشور به بانک مرکزی آمریکا معترض هستند.

کاندیدای احتمالی جمهوری خواهان در انتخابات سال آینده ریاست جمهوری این کشور، دونالد ترامپ، بانک مرکزی این کشور را متهم کرده است که در راستای منافع رئیس جمهور فعلی این کشور، باراک اوباما، نرخ بهره در این کشور را پایین نگه داشته است.

از سوی دیگر دموکرات‌ها نیز نسبت به افزایش احتمالی نرخ بهره طی هفته‌های آینده در این کشور اعتراض کردند.

دونالد کهن رئیس سابق بانک مرکزی آمریکا که بین سال‌های 2002 تا 2010 ریاست آن را به عهده داشت، می‌گوید:شکی نیست که اعتبار بانک مرکزی آمریکا از دو حزب چپ و راست این کشور ضربه خورده است.

بر اساس ارزیابی‌های موجود بانک مرکزی آمریکا با مدیریت الن گرین‌اسپن بین سال‌های 1987 تا 2006 بهترین عملکرد را در تاریخ تجربه کرده است به گونه‌ای که نرخ اطمینان شهروندان در این زمان به بانک مرکزی معادل 72 درصد ارزیابی شده بود.

بنا به گفته الن ملتزر نویسنده کتاب تاریخ بانک مرکزی حتی در زمان ریاست جمهوری بوش پدر نیز علی‌رغم عملکرد بانک مرکزی این کشور به دلیل افزایش نرخ بهره در سال 1994 انتقاداتی از سوی جمهوری خواهان به این بخش اقتصاد آمریکا وارد شد.

بنا به گفته ملتزر یکی از عللی که در حال حاضر به بی‌اعتمادی آمریکایی‌ها نسبت به بانک مرکزی این کشور دامن زده است حمایت مالی این بانک از بانک‌های موجود در سطح این کشور است.

وی تاکید می‌کند که عموم مردم آمریکا معتقدند که بانک‌های این کشور نباید از سوی دولت مورد حمایت مالی قرار گیرند.

این اقدام بانک مرکزی آمریکا از هر دو حزب مورد انتقاد قرار گرفته است به گونه‌ای که جمهوری خواهان و دموکرات‌ها معتقدند که بانک مرکزی این کشور با استفاده از مالیات مردم این کشور اقدام به حمایت از بانک‌ها می‌کند.

بنا به گفته سناتور دموکرات الیزابت ورن در صورتی که بانک‌های این کشور بدانند که در زمان بحران دسترسی به پول ارزان قیمت دارند دیگر انگیزه‌ای برای دقت در مدیریت بحران نمی‌کنند.

 

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری فارس
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com