0  |  0

سرمایه ها به سمت بورس حرکت می کند!

سرمایه ها به سمت بورس حرکت می کند!

بورس تهران پس از سپری کردن روزهایی سخت، در هفته بدون تحریم شرایط مساعدی را تجربه کرده است. با این حال کاهش قابل توجه قیمت نفت برخی از صنایع مرتبط با نفت را تحت تاثیر قرار داده است اما با این وجود بسیاری از کارشناسان و دست‌اندرکاران بازار معتقدند بورس برای روزهای بهتر آماده می‌شود. بررسی‌ها نشان می‌دهد بورس به رونق در نیمه اول سال ١٣٩۵ امیدوار است در حالی کهبسیاری معتقدند چند سالی طول می‌کشد تا تاثیر تحریم‌ها از سیمای بورس رخت بربندد. با این حال برخی فعالان و کارشناسان بورس از جمله محمد رضا رهبر، کارشناس بازار سرمایه، آینده مساعدی را پیش‌روی برخی صنایع بورس مرتبط با تحریم‌ها نظیر خودروسازی‌ها، بانک‌ها و… می‌دانند. آنچه از لابلای صحبت‌های سهامداران در بورس شنیده می‌شود بر سیاست دولت در سال آتی دلالت دارد. تصمیم دولت برای بازپرداخت بدهی‌هایش یکی از مهم‌ترین اتفاقاتی است که ماندگاری رونق در بورس را تضمین خواهد کرد.

مراجعان حافظ این روزها به‌طور محسوسی از فردوسی پیشی گرفته است. با اینکه برخی افزایش نرخ دلار در ماه‌های آتی را پیش‌بینی می‌کنند اما تقاضا برای خرید دلار به عنوان یک کالا جهت حفظ قدرت خرید پول کاهش یافته است. این اتفاق تاثیرات ویرانگرش را بر اقتصاد ایران در سال‌های ابتدایی دهه نود نشان داد. در این دوره زمانی بسیاری برای حفظ قدرت خرید پول‌شان نسبت به خرید دلار اقدام می‌کردند تا از موج تورم در امان بمانند.

همین امر سبب شد فشاری سنگین بر اقتصاد ایران وارد شود اما به نظر می‌رسد نگاه مثبت سرمایه‌گذاران به آینده سبب شده است دلار مشتری بیشتری از حالت معمول نداشته باشد. امین رمضانی، یکی از صرافان منطقه فردوسی در این زمینه گفت: ما هنوز نمی‌دانیم چه می‌شود از این رو از معامله بزرگ پرهیز می‌کنیم. البته که رییس کل بانک مرکزی وعده تک نرخی شدن ارز را داده است اما بسیاری از همکاران به دیده تردید به آینده می‌نگرند و معتقدند با این وصف نمی‌شود ریسک‌های بزرگ کرد. ما فعلا محتاطانه حرکت می‌کنیم.

 

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: عالم اقتصاد
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com