0  |  1

توصیه های وارن بافت برای سرمایه گذاری در سال 2015

توصیه های وارن بافت برای سرمایه گذاری در سال 2015

1.دارایی های خود را در صندوق های شاخصی قرار دهید

بافت در نامه ای که در سال 2014 به سهام داران شرکت  Berkshire Hathaway فرستاد ، با یادآوری اینکه خوانندگان باید سرمایه هایشان را کم هزینه و طولانی مدت نگهداری کنند برنامه مربوط به مدیریت دارایی های خود را عنوان کرد. چنین به نظر رسید که او تمام وجوه نقدش بسیار هم مبلغ سنگین و زیادی بود را به همسرش داده است.

"توصیه من ازین ساده تر نمی تواند باشد: 10% از پول خود را در اوراق قرضه کوتاه مدت دولتی بگذارید و 90% دیگر را در یک صندوق شاخص S&P500 با هزینه کم قرار دهید. من بر این باورم که نتایج بلند مدت اعتماد به این سیاست بیشتر از موفقیت سایر سرمایه گذاری هایی است. که هزینه های بالایی برای مدیرانشان می پردازند.

2.اجتناب از بیت کوین

با توجه به اینکه بافت تقریبا از فناوری های جدید خوشش نمی آید عجیب نیست که در چیزی که آشنایی ندارد سرمایه گذاری نکند. اما مشکل بافت با بیت کوین ها در این نیست که یک سرمایه گذاری مبتنی بر فناوری می باشد. بلکه از نظر او، که در مصاحبه اش در ماه مارچ با CNBC داشت، این سرمایه گذاری هیج ارزشی ندارد. " از بیت کوین دوری کنید. این سرمایه گذاری یک سراب است... به شکل اساسی این عملیات یک روش انتقال پول است. به طوری که شما می توانید این انتقال را به شکلی ناشناس انجام دهید. دادن چک هم نوعی از راه های انتقال پول است. اما آیا فقط چون مقدار زیادی پول روی آن نوشته شده یکی از را های انتقال پول است؟ سفارشات پول چطور؟ شما می توانید پول را با سفارش پول بدست آورید. مردم این کار را می کنند. امیدوارم که بیت کوین ها راه بهتری برای انتقال پول شوند ، اما شما می توانید آن را با بسیاری روش های دیگر جایگزین کنید. این تفکر که بیت کوین ها دارای ارزش ذاتی ست از نظر من خنده دار است" از نظر بافت بیت کوین تنها یک راه برای انتقال پول بوده و دارای هیچ ارزش ذاتی نیست.

3.بیاموزید صورت های مالی را چگونه بخوانید

 این پیشنهاد بافت به تری گرینر 17 ساله بود.تری گرینر به تازگی در دوره کارآموزی شرکت بافت توسط صندوق "آرزو کن"  پذیرفته شده بود. بافت او را با یک تلفن در حین مصاحبه اش با CNBC در ماه آگوست شگفت زده کرد و به او این توصیه را نمود: " در تمامی کلاس های حسابداری شرکت کن . حسابداری زبان تجارت است. چرا که به تو کمک می کند صورت های مالی شرکت ها را تا سال ها به آسانی متوجه شوی چون یک زبان از جنس خود کسب و کار است. یاد گرفتن یک زبان جدید کمی زمان بر است و نیاز به تجربه و مطالعه دارد اما در آینده عایدی زیادی از آن نصیبت خواهد شد."

4.بر پس انداز تمرکز کنید نه اینکه به سرعت ثروت مند شوید

بافت در مجموعه تلویزیونی دن پاتریک به این نکته اشاره کرد. "خب من فکر می کنم بزرگ ترین اشتباه یاد نگرفتن عادت پس انداز هدفمند است. چرا که پس انداز یک عادت است. و بعد از کسب این عادت تلاش کنید تا پولدار شوید.  ولی اینکه به سرعت ثروتمند شوید کار ساده ای نیست."

5.زمانی که قیمت سهام می افتد بخرید، نفروشید!

سالی که گذشت سالی سبک برای بازار و ثروت بافت بود. سرمایه گذازان حدود 2 بیلیون دلار خود را در طی چند روز از ماه های اکتبر از دست دادند . زمانی که Coke  و  IBMاز گزارش درآمد سه ماهه خود ضربه خوردند. بافت آرامش خود را حفظ کرد، و در مصاحبه های بسیاری که از او شد توضیح داد که چرا عاشق بازار های نزولی ست. " من از خرید هنگامی که در حال پایین رفتن است لذت می برم و هر قدر در حال پایین رفتن باشد من بیشتر علاقه مند می شوم که آن سهم را بخرم...اگر به من بگویید که تا هفته آینده بازار 500 واحد افت خواهد کرد من باز هم همان سهامی را می خرم که دیروز قصد خریدش را داشتم. نمی دانم که بازار چه می خواهد بکند اما می دانم چگونه در صنعت هایی سرمایه گذاری کنم که در دراز مدت در آن سود مناسبی کسب کنم.

6.تظاهر به متخصص بودن نکنید

"اگر در چیز هایی که نمی شناسید سرمایه گذاری کنید فقط دارید قمار می کنید" این توصیه ای است که نشان می دهد چرا تکنولوژی و طلا و خطوط هوایی هرگز بخشی از پول او نبوده است.

"برای دست یابی به بازده رضایت بخش در سرمایه گذاری نیازی نیست که یک متخصص باشید. اما باید بتوانید حدود خود را تشخیص دهید و  یک روش مطمئنی که منطقی و خوب باشد را دنبال کنید. همه چیز را ساده نگه دارید و دو دل نشوید. وقتی پیشنهاد یک سود سریع را می شنوید بلافاصله نه بگویید"

دریافت فایل

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com