0  |  0

وزارت جهاد کشاورزی برای واردات برنج مجوزی صادر نکرده است

وزارت جهاد کشاورزی برای واردات برنج مجوزی صادر نکرده است

به گزارش خبرگزاري فارس از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، عباس کشاورز در نخستین برداشت مکانیزه برنج، با اشاره به اینکه برنج بعد از محصول گندم بیشترین مصرف را در جامعه دارد، اظهار کرد: بخش کشاورزی موظف به حمایت از تولید داخلی است ولی همه تصمیمات در وزارت جهاد کشاورزی گرفته نمی‌شود.

معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه چالش‌هایی در بخش زراعت برنج وجود دارد، افزود: قیمت تمام‌شده بالا، تک‌کشت بودن و مصرف منابع آبی از چالش‌های پیش‌روی زراعت برنج در کشور است.کشاورز افزود: در دنیا کشت برنج بین دو تا سه بار انجام می‌شود در حالی که در ایران به یک‌بار کشت اکتفا می‌شود و کشت رتون و نشا مجدد به طور محدود انجام می‌شود.وی بیان کرد: در استان‌های گیلان و مازندران از هر متر مکعب آب 330 تا 350 گرم برنج تولید می‌شود در حالی که در دیگر استان‌ها این میزان 150 گرم نیست.

معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: منابع آبی مهم‌ترین محدودیت کشور است و برای کشت برنج به‌جز در استان‌های شمالی هیچ‌گونه حمایتی صورت نمی‌گیرد.کشاورز افزود: با در نظر گرفتن 38 کیلوگرم مصرف سرانه و تولید یک میلیون و 900 هزار تن برنج داخلی، یک میلیون تن کسری برنج داریم در حالی‌ که در سال 92 حدود 2 میلیون تن واردات برنج داشتیم که این امر سبب خدشه‌دار شدن تولید کشور شد.وی تصریح کرد: با توجه به چشم‌انداز ترسیم شده، اقلیم و منابع موجود در استان‌های گیلان، مازندران و عدم بارندگی و درجه حرارت بالا در این دو استان، تولید کنونی راضی‌کننده نیست و بخش تحقیقات باید به کمک تولید بیاید.

معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: برای رفع برخی از مشکلات تولید برنج باید اقداماتی در تجهیز و به‌سازی کارخانه‌های شالیکوبی صورت گیرد و از مقدار زیاد شکستگی غیرمعقول در برنج جلوگیری شود.کشاورز افزود: برای رفع کاهش هزینه تولید، کشت مکانیزه باید به طور جدی در دستور کار قرار گیرد.وی در پایان گفت: در 10 ماهه اخیر هیچ‌گونه مکاتبه‌ای برای واردات برنج از سوی وزارت جهاد کشاورزی انجام نشده است.

 

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com