0  |  0

پروژه توسعه کسب و کار در بخش ارتباطات کشور کلید خورد

پروژه توسعه کسب و کار در بخش ارتباطات کشور کلید خورد

وزرای وزارتخانه های ارتباطات و فناوری اطلاعات و تعاون، کار و رفاه اجتماعی تفاهم‌نامه همکاری در راستای توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار با عنوان «تکاپو» امضا کردند تا اشتغال و کسب و کار در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در تمام استان های کشور اجرایی شود.
بر اساس این توافقنامه که در چندین بند به امضای علی ربیعی و محمود واعظی به عنوان وزرای کار و ارتباطات و معاونین این وزارتخانه ها رسید، مقرر شد معاونت اشتغال وزارت کار و معاونت امور استان های وزارت ارتباطات در این راستا همکاری کنند. در همین حال با حضور نماینده سازمان یونیدو (توسعه صنعتی ملل متحد) و رئیس بنیاد بازی‌های رایانه ای و معاونت اشتغال وزارت کار، تفاهم نامه توسعه صنعت بازی (گیم و انیمیشن) به امضا رسید.
از آنجایی که این تفاهم نامه در فاز پایلوت قرار است در استان کردستان اجرایی شود، یکی از بندهای این توافق نامه نیز به راه اندازی مرکز توانمندسازی کسب و کارهای نوپا در این استان اختصاص یافت که توسط رئیس سازمان فناوری اطلاعات، رئیس پارک علم و فناوری استان کردستان و استاندار این استان امضا شد.
همچنین در راستای حمایت و ارائه تسهیلات از محل کمیته وام وجوه اداره شده در وزارت ارتباطات، تفاهم همکاری میان معاونت امور استان های وزارت ارتباطات و مدیرکل ICT کردستان به امضا رسید. در همین حال در راستای توسعه خدمات مخابراتی اجباری امضای توافقنامه میان مدیرکل خدمات مخابرات اجباری (USO) و مدیرکل مخابرات استان کردستان توافقنامه امضا کردند. راه‌اندازی مرکز آپا در دانشگاه کردستان از دیگر مفاد این تفاهم نامه بود.
محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این مراسم از سرمایه گذاری ۱۶ هزار میلیارد تومانی در این حوزه در یکسال اخیر خبر داد و گفت: ۳۵۰ میلیارد تومان در روستاها برای توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات هزینه کرده ایم.
وی افزود: ایجاد هر شغل مستقیم در حوزه IT بین ۳ تا ۴ برابر شغل غیرمستقیم ایجاد خواهد کرد و در این زمینه با توجه به شرایط اقتصادی کشور، فناوری اطلاعات و ارتباطات می تواند زمینه توسعه را فراهم کند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: ارزش جهانی بازار فناوری اطلاعات ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد یورو برآورد می شود که با توجه به سهم یک درصدی ایران از جمع جهان، باید سهم بازار ایران از این برآورد، ۳۵ میلیارد یورو (۱۴۰ هزار میلیارد تومان) باشد، اما هم اکنون ارزش بازار فناوری اطلاعات ایران حدود ۳۹ هزار میلیارد تومان است که باید تا ۳.۵ برابر رشد کند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com