0  |  0

البرز مهد کشاورزی دانش‌بنیان

البرز مهد کشاورزی دانش‌بنیان

نصرالله شمس آذر در جلسه توسعه استان البرز با حضور نمایندگان هیئت دولت اظهار داشت: در حال حاضر ۱۰ موسسه تحقیقاتی در حوزه کشاورزی در استان البرز مشغول به فعالیت هستند که این موسسات ۶۰ درصد کار تحقیقاتی کشور در این حوزه را بر عهده دارند.
وی، البرز را دارای بزرگترین و قدیمی ترین پردیس کشاورزی و ارائه دهنده خدمات علمی، فنی و تخصصی به نقاط مختلف کشور دانست و بیان کرد: با این وجود کشاورزی این استان با موانع و مشکلاتی مواجه شده که رفع آن تحول در تولید محصولات کشاورزی و رونق صادرات استان را به دنبال خواهد داشت.
شمس آذر با انتقاد از اینکه کشاورزی البرز به ویژه در بحث آب مورد بی توجهی قرار گرفته است، افزود: بخش قابل توجهی از حقابه کشاورزی استان البرز که از سد کرج تامین می شود برای شرب تهران اختصاص می یابد که این امر کشاورزی مناطقی از استان به ویژه ماهدشت را دچار مشکل کم آبی کرده است.
وی گفت: پینشهاد می شود برای رفع این مشکل، اعتبار مورد نیاز برای ایجاد و توسعه ایستگاه پمپاژ خط انتقال پساب تصفیه شده، تامین شود تا پساب تصفیه شده بخش تولید، جایگزین حقابه کشاورزان از سد کرج شود.
رئیس سازمان نظام مهندسی منابع طبیعی و کشاورزی استان البرز با بیان اینکه حقابه قانونی شهرک گلخانه ای هشتگرد نیز با مشکلاتی مواجه است، اظهار داشت: این حقابه به رغم اینکه قانونی است، مدتی است قطع شده است.
شمس آذر بیان کرد: از وزارت نیرو خواستار چاره اندیشی در این زمینه هستیم و پیشنهاد می کنیم از طریق خط لوله طالقان به میزان ۳۰ لیتر در ثانیه حقابه برای شهرک گلخانه ای هشتگرد در نظر گرفته شود.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com