0  |  0

کارآفرینی نیازمند شناخت نیازهای مصرف‌کنندگان است

کارآفرینی نیازمند شناخت نیازهای مصرف‌کنندگان است

سوران احمدی‌زاد در همایش «کارآفرینی، فرصت‌های شغلی و درآمدزایی»که در تالار فردوسی دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار کرد: در متون امروزی، کارآفرینی به معنای تبدیل ایده به فعالیت اقتصادی با ذهنیت کسب و کارهای کوچک است.
این استاد دانشگاه کردستان بیان کرد: منابع اولیه، نیروی انسانی، سرمایه، تکنولوژی و مدیریت در خلاقیت و کارآفرینی در هر کشوری از مهم‌ترین عوامل تولید به‌شمار می‌آیند.
احمدی‌زاد در ادامه اضافه کرد: در مطالعات بیزینسی هاوارد با تحقیق از عده‌ای پژوهشگر با طرح این سوال که کدام ویژگی و مزیت موجب ماندگاری صنعت در بازار می‌شود، 78 درصد از این تعداد به خلاقیت رأی دادند که یکی از پایه‌های کارآفرینی است.
وی به عوامل طبیعی یک کشور از جمله زمین کشاورزی و کویری‌بودن یک منطقه و جاذب گردشگر و ایجاد درآمد اشاره کرد و گفت: با رویکرد انتقادی گاهی این عوامل تولید، منابع اولیه تهدید و گاهی فرصت مناسبی برای رشد و شکوفایی اقتصاد است.
احمدی‌زاد افزود: امروزه رشته‌های جدید دانشگاهی موجب رونق کسب و کار و کارآفرینی می‌شود و با اجرای این مهم کشوری به توسعه می‌رسد که تفکر خلاق راه‌اندازی کند.
این مدرس دانشگاه کردستان افزود: صنعت آی.تی پردرآمدترین صنعت دنیاست و در گردش مالی ثروتمندان به خوبی قابل دیدن است.
احمدی‌زاد مشکل عمده ناکارآمدی اقتصادی ایران را عامل مدیریت دانست و گفت: 90 کشور در حال توسعه مشکل مدیریتی دارند و در این کشورها بعد از گذشت سه سال، کارآفرینان آنها ورشکسته می‌شوند که در این میان آزادی کسب و کار و مدیریت ناکارآمد از مهم‌ترین علت شکست است.
وی در ادامه گفت: کشورهای استرالیا و سنگاپور در سه روز کارآفرینی می‌کنند اما این میزان در کشور ایران با روندی فرسایشی طی 250 روز انجام می‌شود که به هر اندازه تعداد روزها کاهش پیدا کند کارآفرینی رونق گرفته و کسب و کار راه‌اندازی می‌شود.
وی چرایی عدم همکاری و ضعف مدیریت را عدم استخدام مدیران شایسته و انتخاب سهوی آنان، جابجایی سریع مدیران، آموزش‌های غیرخلاقانه مدیران و آموزش ضعیف در مدارس و دانشگاه‌ها عنوان کرد.
احمدی‌زاد افزود: کارآفرین باید با برنامه‌ریزی، ریسک‌پذیری، اعتماد به نفس، توفیق‌طلبی، استقلال و عزم راسخ و پشتکار می‌تواند کارآفرین موفق شود.
به گفته این استاد دانشگاه، 75 در صد اقتصاد ایران دولتی است و ما در بحث کارآفرینی، باید نقش دولت را کوچک و بخش خصوصی را گسترش دهیم.
احمدی‌زاد تصریح کرد: افق و چشم‌انداز کارآفرینی نیازمند ارتباط با اقتصاد جهانی و شناخت نیازهای مصرف‌کنندگان است که 65 درصد اقتصاد امروزی به سمت کسب‌وکار کوچک رفته که با کارآفرینی زنجیره‌ای، در مقابل تحولات اقتصادی و ناپایدار دنیا، بیمه می‌شود.
وی در پایان با بیان این مطلب که اقتصاد استان کردستان به دلیل مرزی‌بودن، استانی صنعتی نیست و تا حدودی بازرگانی است، افزود: با صادرات و واردات کالا، بسته‌بندی محصولات کشاورزی, فعال‌کردن حوزه گردشگری و ایجاد صنایع تبدیلی کشاورزی و فراوری محصولات کشاورزی می‌توان اقتصاد استان را رونق بخشید.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری فارس
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com