0  |  0

کارآفرینی حوزه ICT در اردبیل احیا شود

کارآفرینی حوزه ICT در اردبیل احیا شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مجید خدابخش در دیدار فعالان دانشگاهی با وزیر ارتباطات اظهار کرد: در عصر معاصر که حوزه ارتباطات و فناوری‌ها اطلاعات پیشرفت روزافزون و سرعت دارد ما به جای اشتغال سنتی و پشت میزنشینی می‌توانیم از طریق فضاهای مجازی و حوزه ICT برای افراد بیکار فرصت اشتغال بسیار خوب، کم هزینه و پردرآمد فراهم کنیم.

وی بیان کرد: ما تاکنون در کشور و استان اردبیل از ظرفیت اشتغال و کارآفرینی این بخش غفلت کردیم در حالی که به راحتی می‌توانیم هم در بخش کشاورزی و هم صنعت تولید و گردشگری از این ظرفیت استفاده کنیم.

استاندار اردبیل افزود: با توجه به ورود صدها گردشگر خارجی به این استان با محوریت توریسم سلامت می‌توانیم در جذب آنها از ظرفیت‌های به وجود آمده به ویژه تورگردان‌ها استفاده کنیم که در استان اردبیل این مسئله هنوز جای خود را پیدا نکرده است.

خدابخش اهمیت رونق گرفتن تورگردان‌‌ها را در اردبیل یادآور شد و گفت: در این زمینه باید برنامه‌های آموزشی و مهارت‌آموزی در دستور کار مراکز علمی و دانشگاهی باشد تا بتوانیم به صورت شایسته از گردشگران و مسافران استقبال کنیم.

رئیس شورای اداری استان اردبیل ادامه داد: با بهبود روابط ایران با کشورهای مختلف قطعا به مقصد استان اردبیل می‌توان تورهای خارجی از کشورهای اروپایی و حاشیه خلیج فارس را به وجود آوریم که از این طریق می‌توانیم صنعت توریسم و اقتصاد مولد در این حوزه را تحرکی خاص ببخشیم.

خدابخش تصریح کرد: تنها نباید به اشتغال فیزیکی و دولتی فکر کنیم بلکه در عصر معاصر که عصر انفجار اطلاعات است در حوزه ICT و ارتباطات و فناوری‌های جدید به راحتی می‌توانیم ایجاد فرصت‌های اشتغال را انجام دهیم.

وی وجود بازار 40 میلیون نفری آسیای میانه و روسیه را در بخش صادرات بیان کرد و افزود: کشور روسیه با 60 میلیارد دلار واردات می‌تواند بازار خوب و توانمندی برای ما باشد تا نیاز این کشور را در این حوزه و در خلا تحریم اتحادیه اروپا برطرف کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، خدابخش در پایان سخنان خود اهمیت فروش، تبلیغات، مشتری‌‌یابی و ایجاد رغبت در بین مخاطبان را در فضای مجازی ضروری اعلام کرد و گفت: این خود می‌تواند فرصت اشتغال واقعی را به وجود آورد.

 

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری فارس
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com