0  |  0

ورود استارتاپ‌ها به حوزه خدمات گام بزرگی برای حل مشکلات جامعه است

ورود استارتاپ‌ها به حوزه خدمات گام بزرگی برای حل مشکلات جامعه است

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در نشست مشترک با محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه استارت آپ‌ها حوزه جدیدی در ارایه خدمات ایجاد کرده اند اظهار کرد: با حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت شرکت‌های دانش بنیان و فناورانه در حوزه توزیع کالا می توانند اتفاق‌های خوبی را رقم بزنند و به پلت فرمی برای تنظیم بازار تبدیل شوند.
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری حضور شرکت‌های دانش بنیان در حوزه توزیع کالا را اتفاقی مناسب دانست و ابراز کرد: بروکراسی ادارای و سیستم تأمین مالی دو مشکل شرکت‌های دانش بنیان و کسب و کارهای فناورانه است که باید مورد توجه بیشتری قرار گرفته و برای رفع آن اقداماتی انجام شود. در دو سال گذشته شاهد سرمایه گذاری قابل توجهی در استارتاپ های خدماتی هستیم که این مسئله نشان دهنده توسعه فعالیت شرکت های فناور خدماتی است.
رییس بنیاد ملی نخبگان با اشاره به حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت از شرکت‌های فناور گفت: کاهش هزینه‌ها و ورود فناوری روز دنیا به صنایع دو مزیت استارت آپ‌ها و کسب و کارهای نوین است. در کشورمان نیز با حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت در حوزه خودرو می‌توان فعالیت های خوبی برای حل مشکلات زیست محیطی انجام داد.
ستاری وضعیت شرکت‌های دانش بنیان و فناورانه در حوزه فناوری مانند بیوتکنولوژی و تجهیزات پزشکی را مناسب ارزیابی کرد و گفت: این شرکت های فناور ممکن است زمان طولانی تری برای شکوفایی اقتصادی نیاز داشته باشند اما همانطور که شاهد هستیم توانسته اند گام های بزرگی همچون صدور دارو به روسیه را بردارند.
وی همچنین انجام پروژه های ویژه همچون تولید خودروی برقی و اینترنت اشیاء با محوریت بخش خصوصی در دستور کار معاونت علمی اعلام کرد.
در پایان نشست قرار شد کمیته مشترکی میان وزارت صنعت، معدن و تجارت و معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری برای رسیدن به نقشه راه و زبان مشترک و نظام مند کردن همکاری‌ها تشکیل و پیگیری شود.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: بنیاد ملی نخبگان
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com