0  |  0

ضرورت استفاده از آموزش های تخصصی برای تجاری سازی اقتصاد دانش بنیان

ضرورت استفاده از آموزش های تخصصی برای تجاری سازی اقتصاد دانش بنیان

به گزارش گروه علمی ایرنا از دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر فریدون رهنمای رودپشتی از تصویب آیین نامه آموزش های تخصصی و کاربردی کوتاه مدت این دانشگاه خبر داد و این اقدام را در راستای توانمندسازی دانشگاهیان و شکوفایی استعدادهای موجود برشمرد.
وی به فعالیت 400 واحد در زیرمجموعه دانشگاه آزاد اشاره کرد و گفت: دانشگاه آزاد با نگاه به اصل 44 قانون اساسی و با توجه به ظرفیت های موجود در دانشگاه اقدام به تدوین آیین نامه آموزش های تخصصی و کاربردی کوتاه مدت کرده است.
معاون برنامه ریزی و امور اقتصاد دانش بنیان دانشگاه آزاد افزود: این آیین نامه با هدف ارتقای سطح توانمندی آحاد جامعه، ایجاد فرصت شکوفایی استعدادها از طریق آموزش های تخصصی و کاربردی و همچنین تجاری سازی دانش برای تمام ارگان ها، موسسات و سازمان های دولتی و غیردولتی و بهره برداری اقشار مختلف جامعه تصویب شده است.
رهنمای رودپشتی با یادآوری تجربه چندین ساله مدیران، کارکنان، اعضای هیات علمی و بورسیه ­های دانشگاه آزاد در حوزه آموزش­ های تخصصی و کاربردی کوتاه مدت گفت: انتقال این تجربیات در راستای تقویت و اعتلای موفقیت علمی کشور و توانمندی ­های منابع انسانی سازمان­ها، موسسات و نهادهای دولتی و غیردولتی که در نظام اداری، خدماتی و تولیدی، صنعتی کشور مشغول به کار هستند، انجام می شود تا بتوانیم به یک مجموعه هدفمند که با اهداف نظام جمهوری اسلامی همسو باشد، برسیم.
وی ایجاد تعامل سازنده دانشگاه با جامعه و تجاری سازی قابلیت های آموزشی، پژوهشی، فناوری و فرهنگی را از جمله مباحث مورد تاکید در این آیین نامه دانست و تاکید کرد: دانشگاه برای خلق ثروت و ارتقای سطح اقتصاد دانش بنیان باید به تعمیم و توسعه آموزش عالی کاربردی و تخصصی در سطح جامعه بپردازد.
رهنمای رودپشتی همچنین آموزش­ های تخصصی متناسب با نیاز بازار کسب و کار و آموزش های مستمر و بازآموزی دانش آموختگان این دانشگاه را از دیگر برنامه­ های آیین نامه مذکور عنوان کرد و افزود: ظرفیت های متفاوتی در سطح جامعه وجود دارد که دانشگاه می­ تواند با استفاده از امکاناتش، این نیازها را رفع سازد.
معاون برنامه ریزی و امور اقتصاد دانش بنیان دانشگاه آزاد تاکید کرد: رییسان واحدهای دانشگاهی موظفند با نیازسنجی مناسب در منطقه خود بهترین استفاده را از برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت کاربردی و همچنین جذب همایش ها و کنفرانس ها داشته باشند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری ایرنا
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com