0  |  0

تولید سه و نیم میلیارد دلاری شرکت های دانش بنیان در ماندران

تولید سه و نیم میلیارد دلاری شرکت های دانش بنیان در ماندران

رئیس پارک علم و فناوری مازندران گفت که شرکت های دانش بنیان استان سالانه بیش از سه میلیارد و 500 میلیون دلار تولید دارند و با توجه به نیاز روزانه کشور به این دسته محصولات ، روند رو به رشدی را در پیش گرفته اند.
علی معتمد زادگان افزود که شرکت های دانش بنیان استان در حال حاضر 200 نوع محصول تولید می کنند که نشانگر ظرفیت بالای این حوزه برای سرمایه گذاری است.
بر اساس آمارهای رسمی ، اکنون 106 شرکت بزرگ و کوچک به عنوان شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری مازندران مستقرند که برای 800 نفر به صورت مستقیم و 600 نفر به صورت غیر مستقیم شغل ایجاد کرده اند.
رئیس پارک علم و فناوری مازندران با اشاره به اینکه محصولات دانش بنیان با 2 هدف معنوی و تجاری اختراع و تولید می شود، گفت: طرح ها و ایده هایی که با هدف تجاری ارائه می شود، پس از بررسی توجیه اقتصادی آن درصورت توانایی جذب سرمایه، به بازار معرفی خواهد شد.
** ثبت 60 اختراع دانش بنیان
معتمدزادگان همچنین اعلام کرد که از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 60 اختراع در مازندران در پارک علم و فناوری داوری و ثبت شد که نسبت به سال قبل 60 درصد رشد داشت.
وی افزود : از این تعداد 46 ایده و اختراع جذب و بر روی آن سرمایه گذاری و یا تسهیلاتی برای تجاری شدن آن اعطا شده است .
رئیس پارک علم و فناوری مازندران ارائه تسهیلات به شرکت های دانش بنیان را از جمله مزیت های فعالیت در پارک علم و فناوری برشمرد و گفت که در 10 ماهه امسال بیش از 11 میلیارد و 500 میلیون ریال تسهیلات برای اشتغالزایی در بخش ایده ها و اختراعات دانش بنیان استان اعطا شده که افزایش 255 درصدی نسبت به سال گذشته دارد.
مازندران دارای یک پارک علم و فناوری و 12 مرکز رشد است که چهار مرکز آن از جمله ساری ، آمل ، نوشهر و سیمرغ مستقیم زیر مجموعه پارک علم و فناوری محسوب می شوند .

 

برای مشاهده لیست مراکز رشد استان مازندران، اینجا کلیک کنید! (مدیراینفو)

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: ایرنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com