0  |  0

تخصیص بیش از 1 میلیارد تسهیلات به مراکز رشد پارک فناوری آذربایجان‌ غربی

تخصیص بیش از 1 میلیارد تسهیلات به مراکز رشد پارک فناوری آذربایجان‌ غربی

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی گفت: در سال‌جاری ۸ رویداد کارآفرینی در قالب رویداد شتاب آذربایجان (روشا) در استان برگزار شده است.
حسن حیدری افزود: این ۸ رویداد روشا در شهرهای ارومیه، میاندوآب و مهاباد برگزار شده است.
وی در مورد آخرین رویداد کارآفرینی در استان افزود: رویداد هشتم شتاب 16 اسفند در شهرستان خوی با موضوع آزاد و با تاکید بر مزیت‌های نسبی شهرستان خوی و در محورهای صنعت و معدن؛ صنایع غذایی، تبدیلی و تکمیلی؛ کشاورزی؛ بوم گردی و گردشگری روستایی در محل دانشگاه پیام نور واحد خوی برگزار شد.
حیدری با اشاره به تعداد اختراعات ثبت شده در استان، خاطر نشان کرد : در سال 96 تعداد 6 مورد ثبت اختراع توسط شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان غربی صورت گرفته و با توجه به اینکه پارک علم و فناوری آذربایجان غربی در سال 95 به عنوان مرجع منطقه‌ای ثبت اختراع انتخاب شده است، در عرض یکسال 84 مورد داوری ثبت اختراع داشتیم که نه تنها از شهرستان‌های استان، بلکه از سایر استان‌ها نیز پارک علم و فناوری آذربایجان غربی را به عنوان مرجع ثبت اختراع انتخاب کرده‌اند.
وی ادامه داد: امسال نیز تعداد 215 ایده به پارک علم و فناوری استان ارسال شده است.
حیدری همچنین در رابطه با تعداد مراکز رشد وابسته به پارک علم و فناوری در استان نیز گفت: تعداد مراکز رشد تاسیس شده و وابسته به پارک در سال جاری 2 مورد شامل مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان میاندوآب و مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان ماکو بوده است.
وی با اشاره به تعداد مراکز فعال در استان افزود: در حال حاضر تعداد 38 شرکت در پارک علم و فناوری استان مستقر است که تعداد 8 شرکت مجوز دانش‌بنیان از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دریافت کرده‌اند و مابقی به عنوان واحد فناور در پارک فعالیت می‌کنند.
حیدری افزود: ۳۰ هسته و واحد فناور در مرکز رشد جامع پارک و ۹ هسته فناور در مرکز رشد شهرستان میاندوآب مستقر هستند.
رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی با اشاره به تسهیلات ویژه اعطایی به واحدهای فناور، خاطر نشان کرد: مجموع حمایت‌های مالی صورت گرفته از هسته واحدهای مستقر در مراکز رشد وابسته به پارک علم و فناوری استان در سال جاری بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون ریال بوده است.
حیدری تصریح کرد: متاسفانه حتی جامعه دانشگاهی و قشر تحصیل‌کرده استان نیز با پارک علم و فناوری و فعالیت‌های آن آشنا نیستند، لذا در تلاش هستیم زیرساخت‌های لازم را جهت حمایت‌های بیشتر از واحدهای مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان غربی مهیا کنیم.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: ایسنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com