1  |  1

حمایت سازمان تامین اجتماعی از شرکت های نوپا

حمایت سازمان تامین اجتماعی از شرکت های نوپا

شرکت‌های نوپای مورد حمایت این آیین نامه، متشکل از شرکتهای خصوصی و تعاونی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات هستند.
براساس این آیین نامه، فهرست مراکز رشد، فضاهای کاری اشتراکی و شتاب دهنده‌ها، توسط کارگروهی مرکب از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارتخانه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات و علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین سازمان های امور مالیاتی و تامین اجتماعی اعلام می شود.
گفتنی است، شرکت‌های مورد حمایت ساکن مراکز رشد، در صورتیکه فضاهای کاری اشتراکی و شتاب‌دهنده‌ها باشند، با ارائه مدارک کامل شناخت کارفرمایی از جمله پروانه بهره برداری فناوری اطلاعات و تخصیص کد کارگاهی از سوی شعبه، دریافت لیست و حق بیمه کارکنان شاغل با رعایت مقررات تامین‌اجتماعی بلامانع است.
همچنین درخصوص شرکت‌های یاد شده، سهام‌دارانی که کارفرمایان این‌گونه کارگاه‌ها محسوب می شوند، در چارچوب تبصره 5 ماده (4) قانون تامین اجتماعی و آیین نامه اجرایی مربوطه، می توانند نسبت به بیمه‌پردازی خود با 27 درصد حق بیمه اقدام و از مزایای قانون تامین‌اجتماعی برخوردار شوند و در این‌خصوص کارفرمایان یاد شده تکلیفی به بیمه‌شدن اجباری خود نخواهند بود.
براساس این آیین نامه، انجام بازرسی کارگاهی و دفاتر آنان وفق ماده 47 قانون تامین اجتماعی انجام خواهد شد و صدور هرگونه مفاصا حساب کد کارگاهی و قرارداد های منعقده با رعایت مواد 37و 38 قانون خواهد بود.
لازم به ذکر است، واحدهای اجرایی تابعه می‌باید بر اساس فهرست اعلام شده نسبت به تخصیص کد کارگاهی و دریافت لیست و حق بیمه کارکنان شاغل با رعایت ماده (39) قانون تامین اجتماعی اقدام نمایند.
گفتنی است، شرکت‌های نوپا در صورت احراز شرایط آیین نامه اجرایی ماده (71) قانون برنامه ششم توسعه می‌توانند نسبت به جذب نیروهای جدید (فارغ التحصیل دانشگاهی) مازاد برنیروی موجود کارگاه اقدام و از تسهیلات قانون برخوردار شوند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com