0  |  0

کسب و کارهای حوزه سنگ فیروزه‌ گسترش می‌یابد

کسب و کارهای حوزه سنگ فیروزه‌ گسترش می‌یابد

با مشارکت کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار جواهرات و سنگ‌های قیمتی ایران چند نشست‌ در حوزه شناخت علمی گوهرسنگ فیروزه برگزار می‌شود.
با توجه به گردش مالی قابل توجه جواهرسازی در منطقه و پیشینه تاریخی ایران در این حوزه، معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری اقدام به تاسیس کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار جواهرات و سنگ‌های قیمتی کرد تا در این زمینه یک تحول ساختاری به وجود آید.
با توجه به سیاست‌های معاونت در زمینه توسعه منطقه‌ای صنایع گوناگون این کانون مرکز اصلی فعالیت‌های خود را مناطقی از کشور قرار داده است که در آنها ذخایر اصلی معدنی کشور قرار دارد یا از دیرباز کانون فعالیت‌های مرتبط با سنگ‌های قیمتی بوده‌اند.
بر اساس این راهبرد، کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار جواهرات و سنگ‌های قیمتی ایران، یک نشست سراسری آنلاین را با مرکزیت شهر بابک واقع در استان کرمان برنامه‌ریزی کرد.
این نشست که با همکاری مراکز علمی و دستگاه‌های اجرایی محلی، برگزار شد. تمام موضوعات مربوط به سنگ فیروزه را در مرکز توجه خود قرار داد.
معرفی ظرفیت‌های فیروزه شهر بابک جایگاه ملی و جهانی فیروزه شهر بابک، ایده‌پردازی و توسعه کسب وکارهای فیروزه‌ای و گردش مالی بازار سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی از جمله محورهای این نشست را تشکیل داد.
جواد پیشبین رئیس کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار جواهرات و سنگ‌های قیمتی ایران به همراه رسول طاهری فعال حوزه گوهرسنگ‌ها و محمد محمودی دکتری زمین‌شناسی از جمله سخنرانان این همایش آنلاین بودند.
بخشی از زمان این نشست مجازی به بررسی و گفتگو پیرامون راهکارهای علمی ارتقاء بازار فیروزه ایران اختصاص یافت که با استقبال قابل توجه حاضران در نشست روبه‌رو شد.
حاضران همچنین در مورد نقش خاص فرهنگی سنگ زیبای فیروزه در تاریخ و اساطیر کشور، تبادل نظر کردند. به زودی چند نشست مشابه نیز در شهرهای مختلف شرق کشور برگزار می‌شود.
این کانون در نظر دارد تا با دعوت از شرکت‌های دانش بنیان و خلاق، مزیت‌های کار در این حوزه را برای آنها تشریع کند.
جواد پیشبین رئیس این کانون گفت: با توجه به هم‌پوشانی قابل توجه حوزه کاری بسیاری از شرکت‌های خلاق با حوزه سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، زمینه کاری بسیار خوبی در این زمینه وجود دارد. برای مثال شرکت‌های خلاق فعال در حوزه صنایع دستی می‌توانند با کمک این کانون از سنگ‌های نیمه قیمتی و قیمتی مانند فیروزه در ساخت صنایع دستی زیبا استفاده کنند.
وی بیان کرد: ساخت بسیاری از محصولات مرتبط با صنایع نرم و خلاق و همچنین جواهرات و دیگر تولیدات تزئینی در برخی از کشورهای توسعه یافته است و یکی از محورهای اصلی ایجاد ارزش افزوده مالی در صنایع نرم و خلاق محسوب می شود. بر این اساس امیدوار هستیم با توجه به ظرفیت قابل توجه شرکت‌های خلاق در کشورمان، این شرکت‌ها در این زمینه نیز حضور پیدا کنند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com