0  |  0

از کار با چرخ خیاطی امانتی تا خودباوری و کارآفرینی

از کار با چرخ خیاطی امانتی تا خودباوری و کارآفرینی

بانوی کارآفرین بروجردی گفت: برای ایجاد یک شغل تنها پول و پارتی نیاز نیست بلکه اعتماد به نفس و غیرت می‌خواهد، من با دست خالی و بدون هیچگونه حمایت دولتی توانستم برای یکصد نفر شغل ایجاد کنم.
کم نیستند بانوان کارآفرینی که با تلاش و اعتماد به نفس و با دست خالی توانسته‌اند اشتغال‌زایی قابل توجهی ایجاد کنند، اشتغالزایی بدون نیاز به تسهیلات بانکی و با تکیه بر ایده‌های نو و همت که هر کدام از این‌ها نماد اقتصاد مقاومتی است.
«برای ایجاد یک شغل تنها پول و پارتی نیاز نیست بلکه یک جو اعتماد به نفس و غیرت می‌خواهد، من با دست خالی و بدون هیچگونه حمایت دولتی توانستم برای یکصد نفر شغل ایجاد کنم» این‌ها بخشی از صحبت‌های سیده فاطمه سادات حسینی بانوی کارآفرین بروجردی است.
خانم حسینی با شروع کرونا همه خط‌های تولید پوشاک را در کارگاه تولیدی تعطیل و با تلاش شبانه‌روزی مشغول تولید لباس‌های بیمارستانی است، تا شاید کمکی به کادر درمانی و پزشکی به عنوان مجاهدان خط مقدم جبهه سلامت و امنیت باشد.
زمانی که با این بانوی کارآفرین بروجردی که ۴۱ سال سن دارد گفت و گو کردیم ساعت حدود ۹ شب بود، اما او همچنان در کارگاه تولیدی‌اش مشغول خیاطی بود، گفتنی است حسینی اکنون نیروی جهاد دانشگاهی است و کارگاه او در فضای جهاد دانشگاهی است، حاصل این گپ‌ و گفت کوتاه را در ادامه می‌خوانید.
با دست خالی شروع کردم
سیده فاطمه السادات حسینی گفت: کار تولیدی و داشتن مهارت برای من افتخار بزرگی است و من این خستگی و تلاش را به پشت میز نشینی ترجیح می‌دهم، زیرا همواره به دنبال خلاقیت و ایده‌های نو بودم و نمی‌توانستم به کار‌های ساده و بدون تحرک اکتفا کنم.
او افزود: حدود ۱۵ سال است که کار خیاطی را از صفر شروع کردم بدون گذراندن هیچ دوره و با دست خالی، یعنی من فرش اتاق را جمع و با یک چرخ خیاطی امانتی کار را شروع کردم. نه خبری از میز کار بود و نه امکاناتی.
این تولید کننده موفق اضافه کرد: اما اکنون و با گذشت زمان حدود یکصد نفر پرسنل دارم که یا زنان بی سرپرست و یا بد سرپرست هستند، در واقع حکم من مشاغل خانگی است. شاید دعای این بانوان است که من توانسته‌ام به موفقیتی دست پیدا کنم.
تولید لباس‌های بیمارستانی با هدف کمک به کادر درمانی
حسینی گفت: قبل از شروع ویروس کرونا خط‌های تولید متعددی از جمله مانتو، کاپشن و بارانی در کارگاه فعال بود، اما با شروع کرونا همه خط‌های تولید را تعطیل کردم و خط تولید لباس‌های بیمارستانی را به راه انداختم .هر چند با این کار متحمل ضرر زیادی شدم اما احساس کردم الان زمان جنگ است و نباید پشت کادر درمان که در خط مقدم هستند راخالی کرد.
این بانوی کارآفرین ادامه داد: اکنون به صورت سه شیفت شبانه روزی من همراه دیگر پرسنل مشغول تولید لباس‌های بیمارستانی هستیم و شاید باورتان نشود در طول شبانه روز کمتر از سه ساعت خواب و استراحت دارم، زیرا خود را در جبهه جنگ تصور می‌کنم و معتقد هستم اگر لباس بیمارستانی به موقع و به اندازه تولید نشود برای مقابله با کرونا دچار بحران خواهیم شد.
حسینی بیان کرد: اکنون زمان جنگ است و نباید میدان را خالی کرد، در بروجرد تولید کننده لباس بیمارستانی به گونه‌ای که بتواند بیمارستان‌ها را ساپورت کند نداشتیم و همین شد که من با همه توان پای کار بیایم، خستگی دارد، اما خستگی را فراموش می‌کنم الان درک می‌کنم جوان‌های ما در هشت سال دفاع مقدس چه قدر زحمت می‌کشیدند.
او در مورد تولید روزانه لباس بیمارستانی در کارگاه تولیدی‌اش توضیح داد: شبانه روز حدود ۱۵۰۰ تا دو هزار تولید داریم که علاوه بر بیمارستان‌های بروجرد بین بیمارستان‌های خرم‌آباد، ملایر و حتی تهران هم توزیع می‌شود.
حمایت نشدم
این تولید کننده موفق در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه تاکنون یک ریال تسهیلات دریافت نکرده‌ام، گفت: من از هیچ جایی حمایت نشدم و همواره روی پای خود ایستاده‌ام، مسئولان هیچگونه پشتیبانی از من نکردند تنها تقاضای من این بود که پارچه را به نرخ دولتی در اختیارم بگذارند، تا سر و کار من با سودجویان و دلال‌ها نیفتد که پارچه را ده برابر قیمت بفروشند، اما مسئولان هیچ حمایتی و نظارتی نکردند.
حسینی اضافه کرد: تاکنون هیچ ارگانی حمایتی نکرده و یک ریال وام یا یک رل پارچه دریافت نکرده‌ام، اما دوام آورده‌ام، زیرا هدفم تولید و اشتغال است و از نظر من هیچ کاری شیرین‌تر از تولید برایم نیست.
اعتماد به نفس رمز موفقیت
این بانوی کارآفرین رمز موفقیت خود را اعتماد به نفس، غیرت و مدیریت عنوان کرزد و گفت: من یک زمانی پیش می‌آمد حتی پول دستمزد خیاط را نداشتم، اما به روی خودم نمی‌آوردم و می‌دیدم از یک جایی جور میشد زمانی که بخواهی کاری را انجام بدهی موفق میشوی، باید دل را به دریا زد خدا خودش کمک می‌کند.
او ادامه داد: کار پول و پارتی نمی‌خواهد اراده می‌خواهد من از یک ورشکستگی یک میلیاردی توانستم خود را بیرون بکشم و امروز برای یکصد نفر آن هم زن بی سرپرست و بد سرپرست شغل ایجاد کنم، پس می‌شود اگر بخواهیم.
حسینی در پایان صحبت‌های خود گفت: حمایت خانواده از جمله همسر و دخترم همواره و در طول این سال‌ها شامل حال من بوده و بدون شک نقش مهمی در موفقیت من داشته‌اند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com