0  |  1

حمایت مالی از شاغلان حوزه صنایع دستی

حمایت مالی از شاغلان حوزه صنایع دستی

رئیس کمیسیون بانوان اتاق تعاون از فعالسازی چهار خوشه کسب و کار به مناسبت دهه فجر خبر داد و حمایت مالی از کارگاههای تولیدی صنایع دستی و شاغلان این بخش را خواستار شد.
خاطره استاد رضایی با اشاره به فعال شدن دو خوشه مهم شبکه تجارت و تعاون در ایام دهه فجر، اظهار کرد: شبکه تعاون و تجارت به عنوان بازوی اجرایی کمیسیون بانوان اتاق تعاون، پنج خوشه کسب و کار مجزا را تعریف کرده که رشته های صنایع دستی و گردشگری، خدمات درمان، توان بخشی و سلامت خانواده، مشاغل خانگی و تولیدات کشاورزی روستایی، مسکن و شهرسازی و آموزش و تحقیقات را شامل می شود.
وی ادامه داد: از ۲۸ آبان سال گذشته و همزمان با دیدار فعالان اقتصادی با مقام معظم رهبری، ثبت و تشکیل و راه اندازی رسمی شبکه تعاون و تجارت در دستور کار قرار گرفت که خوشبختانه طی روزهای اخیر و در ایام مبارک دهه فجر فعالیت خود را آغاز کرده است. اهداف عمده شبکه تعاون و تجارت، شناسایی و ساماندهی تولیدات کالا و خدمات و دانش فنی تعاونی ها با اولویت بانوان در سطح کشور و بررسی مشکلات و موانع عدم حضور توانمند بانوان تعاونگر در عرصه تجارت ملی و فرا ملی است.
به گفته استاد رضایی، کمیسیون بانوان در فاز اول به فعالسازی خوشه های کسب و کار صنایع دستی و گردشگری، مشاغل خانگی و تولیدات کشاورزی اقدام کرده است.
رئیس کمیسیون بانوان اتاق تعاون در عین حال از افتتاح نخستین نمایشگاه و فروشگاه ملی صنایع دستی و مشاغل خانگی خبر داد و حمایت مالی از کارگاههای تولیدی صنایع دستی و شاغلان و فعالان این حوزه را خواستار شد.
به گفته وی با شیوع کرونا درآمد بسیاری از تعاونی های صنایع دستی و فعالان حوزه گردشگری و بوم گردی به شدت کاهش پیدا کرد و بازار صنایع دستی نیز همچون بازارهای دیگر تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفت.
مدیرعامل اتحادیه تعاونی های صنایع دستی استان تهران گفت: به منظور کاهش ضرر و زیان فعالان و تعاونگران این بخش فروش اینترنتی را در دستور کار قرار دادیم که فعالیت خود را در بستر شبکه های اجتماعی دنبال کنند و پیش بینی تخفیف برای خرید محصولات و صنایع دستی از جمله اقدامات صورت گرفته در جهت حمایت از فعالان و تعاونی های گردشگری و صنایع دستی بود.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: ایسنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com