0  |  0

شناخت بازار ابزاری برای صادرات موفق

شناخت بازار ابزاری برای صادرات موفق

بازار صادراتی یکی از گستره‌های اقتصادی است که قوانین خاص خود را دارد و باید برای حضور در آن، خود را ملزم به رعایت این نکات کنیم تا بمانیم و برند خود را ثبت کنیم. این کار هم نیاز به تحقیقات و پژوهش‌های اساسی و مطمئنی دارد تا بتوان درک درستی از فضای موجود در بازار و قوانین و مقررات آن به دست آورد.
به فرآیند جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل هدفمند اطلاعات بازار هدف، تحقیقات بازار می‌گویند. این کار باید بر مبنای دو اصل مشتری مداری و رقابت در بازار صورت گیرد. یعنی کسب و کارهایی که قصد ورود به بازارهای جهانی را دارند حتما باید پیش از هر کاری بازار هدف خود را بشناسند. نیازهای بازار، محصولات مشتری‌مدار و جنس بازاری که قصد ورود به آن را دارند شناسایی و سپس اقدام به صادرات کنند. باید رقبای خود را به خوبی مطالعه کنند و بدانند که قرار است در چه بازاری و با چه رقبایی مواجه شوند. بر همین اساس انجام تحقیقات بازار و تهیه گزارشات مربوطه یکی از اقدامات مهم برای شرکت‌های تولیدکننده محصول است.
قطعا به روز کردن اطلاعات نیز ضروری است. چون بازار دائم در حال تکاپو، تغییر و به روز شدن است. این اتفاق درمرود رقبا نیز رخ می‌دهد بنابراین تحقیقات بازار باید جزء اولویت‌های بنگاه‌هایی باشد که قصد ورود به بازار جهانی را دارند.
ورود به هریک از بازارهای صادراتی و بین‌المللی نیازمند دسترسی و تحلیل اطلاعات به‌روز و مدون از بازارهای هدف است. تدوین استراتژی ورود به بازار، قیمت‌گذاری محصول، تحلیل رقبا، بخش‌بندی رقبا، ارزیابی الگوی مصرف‌کنندگان و همچنین سیستم‌های فروش در بازار هدف برای هریک از محصولات دانش‌بنیان برای صادرات موفق است.
بنابراین یک شرکت یا مجموعه فناور و نوپایی که قصد ورود به بازار جهان را دارد باید به این نکته توجه کند که بدون داشتن اطلاعات مورد نیاز بازار و انجام تحقیقات نمی‌تواند در زمینه صادرات نتیجه خوبی کسب کند.
کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای کمک به شرکت هایی که تازه قصد ورود به بازار بین‌المللی را دارند، تمهیداتی در نظر گرفته است. تهیه گزارشات تحقیقات بازار بین‌المللی یکی از بهترین ابزارهای دستیابی به این اطلاعات و همچنین تدوین برنامه صادراتی کارا است. به همین منظور و با هدف ورود محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان به بازارهای صادراتی جدید، بخشی از هزینه‌های تهیه این گزاراشات از طریق کارگزاران خبره این حوزه، به شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخت می‌شود.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com