0  |  0

هدف اقتصاد خلاق در کشور تحقق درآمد 100 میلیارد دلاری است

هدف اقتصاد خلاق در کشور تحقق درآمد 100 میلیارد دلاری است

اکبر رضوانیان مدیرعامل خانه خلاق و نوآوری گذر کاشان موسوم به خانه خلاق نقلی، در رویداد افتتاح این خانه توسط رییس جمهوری گفت: مجموعه بوم‌گردی و خانه خلاق و خانه هنر و صنایع دستی گذر کاشان، یکی از خانه‌های خلاق و نوآوری قرار گرفته در شبکه کشوری خانه های خلاق و نوآوری کشور است. این خانه ها از طریق واگذاری محل استقرار، زیرساخت، شبکه منتوریگ، در اختیارقراردادن تجهیزات لازم و آزمایشگاه، تیم سازی و کمک به توسعه محصول، حمایت وتسهیلات مالی، تحریک تقاضا و بازارسازی و تکمیل زنجیره تولید و صادرات به استارتاپ‌ها و تیم‌های خلاق کمک می‌کند تا به شرکت‌های سودآور تبدیل شوند.
این فعال صنایع نرم و خلاق در ادامه افزود: ارائه پشتیبانی از طریق دادن خدمات و یا امکانات به ایده‌پروران خلاق، ارائه پشتیبانی به صورت بلند مدت و یا کوتاه مدت و تسهیل کردن همکاری و شبکه‌سازی در بین فعالان صنایع نرم و خلاق و صنوف مختلف، از جمله برخی خدمات خانه‌های خلاق و نوآوری است. شناسایی و جذب ایده‌های خلاق‌ ایجاد شبکه‌ها و سامانه منتورینگ‌، ارائه مشاوه تخصصی فنی و تجاری‌سازی به تیم‌های مستقر نیز از جمله برخی دیگر از خدمات این نهاد است.
رضوانیان با اشاره به اهداف کارکردی این نهاد گفت: خانه‌های خلاق همچنین در حوزه ایجاد بستر لازم برای تسریع دسترسی عرضه و ارائه محصولات در بازارهای هدف و ایجاد شبکه نیروهای متخصص در بازارهای هدف، از جمله دیگر رسالت‌های تعیین شده برای خانه‌های خلاق است. کسب و کارهای دیجیتال و فضای مجازی، بازی، اسباب بازی و سرگرمی، صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی، صنایع دیداری و شنیداری، طراحی، یادگیری، چاپ و نشر، گیاهان داروئی و طب سنتی، هنرهای تجسمی و نمایشی، رشته‌های هستند که ما در خانه‌های خلاق تمرکز بیشتری بر روی آنها داریم.
وی افزود: در حال حاضر بسیاری حوزه‌های نوآورانه در زیر چتر صنایع نرم و خلاق شکل گرفته است. انیمیشن و فیلم، واقعیت افزوده(AR) و واقعیت مجازی(VR)، آموزش، یادگیری، تولید محتوا، گیم و بازی، اسباب بازی ، رسانه های صوتی و تصویری ، صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی، طراحی، معماری و ساختمان و مد و پوشاک، رشته‌های هستند که هر روزه ده‌ها استارتاپ بر اساس آنها شکل می‌گیرد.
مدیرعامل خانه خلاق و نوآوری گذر کاشان، همچنین ضمن با اهمیت قلمداد کردن نقش صنایع نرم و خلاق در اقتصاد گفت: گردش مالی صنایع خلاق در دنیا ۲۷۰۰ ملیارد دلار هست. و سهم ایران علیرغم همه ذخایر علمی، تاریخی و طبیعی تنها ۶۰۰ ملیون دلار هست. تلاش ما باید این باشد که این سهم به 100 میلیارد دلار برسد. این مهم نیز از طریق جذب حداکثری فارغ التحصیلان رشته‌های علوم انسانی و هنر که ۵۰ درصد کل جذب دانشگاه‌ها را تشکیل می‌دهند، امکانپذیر خواهد شد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com