0  |  0

کاهش تقاضای شرکت‌های فناور برای استقرار در پارک‌های علم و فناوری

کاهش تقاضای شرکت‌های فناور برای استقرار در پارک‌های علم و فناوری

غلامحسین رحیمی شعرباف در نشست روسای پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور که با امروز حضور وزیر علوم برگزار شد، اظهار داشت: در سال‌های اخیر تقاضای شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان برای استقرار در پارک‌های علم و فناوری کاهش داشته است که باید برای این موضوع چاره اندیشی کنیم.

وی با اشاره به اهمیت مراکز رشد در پیشرفت نظام فناوری کشور گفت: مراکز رشد بستری هستند که ایده های خلاقانه به محصولی دانش بنیان تبدیل می شوند و نمونه های آن ساخت و آزمایش می شود و سپس آماده تجاری سازی و ورود به بازار می شود.

رحیمی پارک‌های علم و فناوری را نقطه اتصال فعالیت دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و موسسات علمی دانست که می توانند زیست بوم پیشرفت، فناوری و نوآوری را در استان‌ها شکل دهند و راهبری کنند.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم با تاکید بر ایجاد مراکز رشد در سراسر کشور گفت: هم اکنون حدود ۳۰۰ شهرستان، هیچ مرکز رشد و فناوری ندارند و ما باید طوری برنامه‌ریزی کنیم که در یک افق کوتاه چند ساله، دیگر هیچ شهرستانی در کشور نداشته باشیم که مرکز رشد نداشته باشد.

وی اظهار داشت: وزارت علوم می تواند بر اساس وظایف قانونی خود، پرچمدار و پیشتاز ایجاد زیست بوم فناوری و نوآوری باشد اما این برنامه، ملی و فرابخشی است و حمایت همه جانبه دولت، مجلس و نهادهایی مانند سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی را نیاز دارد.

رحیمی تاکید کرد: در زیست بوم از علم تا عمل، پارک‌های علم و فناوری جایگاه ویژه و ممتازی را دارند و حفظ این جایگاه در گرو حفظ ارتباط با نهادهای علمی مانند دانشگاه‌ها و انجمن های علمی است.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم برنامه ایجاد معاونت فناوری و نوآوری را یک گام اساسی برای ارتقای جایگاه پارک‌های علم و فناوری در کشور و تسهیل‌گری بیشتر برای رشد آنها در کشور دانست.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com