0  |  0

تسلا به فورد باخت!

تسلا به فورد باخت!

شرکت خودروسازی فورد با شکست تسلا به بزرگ‌ترین سهام رشد یافته صنعت خودرو در سال ۲۰۲۱ تبدیل شد. سهام فورد در سال گذشته حدود ۱۴۰ درصد جهش و آن را به بهترین سهام خودرو تبدیل کرد.

آدام جوناس، تحلیلگر موسسه مورگان استنلی گفت: سال گذشته واقعا سالی موفقیت‌آمیز و مهمترین سال استراتژیک برای این شرکت از زمان بحران مالی فورد بود.از ۱۵ ماه پیش که جیم فارلی، مدیرعاملی این شرکت را به دست گرفت، سهام بیش از ۲۰۰ درصد افزایش یافته است.فارلی قول داد که با سرمایه‌گذاران شفاف‌تر شود و ارتباط بیشتری با آنان برقرار کند همچنین طرح تغییر ساختار فورد پلاس را راه‌اندازی کرد که منابع بیشتری را برای ساخت وسایل نقلیه الکتریکی مانند فورد F-۱۵۰ لایتنینگ پیکاپ تمام برقی ارائه می‌دهد.وی گفته بود ما در حال اجرای طرح خود هستیم و مسیر خود را ادامه خواهیم داد تا هر کسب‌وکاری در مجموعه ما آینده‌ای پایدار داشته باشد در غیر این‌صورت آن را تغییر خواهیم داد.بزرگترین افزایش یک روزه سهام فورد در ۱۰ دسامبر زمانی رخ داد که فارلی تایید کرد که تولید موستانگ ماخ-ای الکتریکی را تا سال ۲۰۲۳ سه برابر می‌کند و  به بیش از ۲۰۰ هزار دستگاه در سال برای آمریکای شمالی و اروپا خواهد رساند. سهام در همان روز با جهش ۹.۶ درصدی به بالاترین حد در ۲۰ سال گذشته یعنی ۲۱.۴۵ دلار در هر سهم رسید.بهترین روز بعدی برای سرمایه‌گذاران در ۲۸ اکتبر پس از ارائه سود سه ماهه سوم این خودروساز بود و سهام ۸.۷ درصد افزایش یافت.سهام در سال گذشته با ۱۳۶.۳ درصد افزایش در سال ۲۰۲۱ با ۲۰.۷۷ دلار بسته شد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: ایسنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com