0  |  0

خودرو گران‌تر می‌شود

خودرو گران‌تر می‌شود

خودروسازان آلمانی تولید در کارخانه‌های خود را کاهش دادند. در این بین، شرکت خودروسازی بی‌‌‌ام‌‌‌و، تولید در دو کارخانه آلمانی را متوقف کرد و مرسدس برنامه کاهش تیراژ را در دستور کار قرار داده است. همچنین فولکس‌‌‌واگن نیز با هشدار نسبت به توقف تولید، به دنبال منابع جایگزین برای قطعات است.
به گزارش «ایسنا»، بیش از یک سال است که خودروسازی جهان با کمبود فاجعه‌‌‌بار تراشه‌‌‌های رایانه‌‌‌ای و سایر قطعات حیاتی مقابله می‌کند و این موضوع، تولید و تحویل را کاهش داده و قیمت خودروهای نو و دست دوم را برای ‌میلیون‌‌‌ها مصرف‌کننده افزایش داده است. در حال حاضر، عامل جدید (جنگ روسیه و اوکراین) نیز مانعی ایجاد کرده است و انتظار می‌رود که قیمت خودرو بالاتر برود. آسیب جنگ به صنعت خودرو ابتدا در اروپا ظاهر شد اما اگر صادرات فلزات روسیه از جمله پالادیوم برای مبدل‌‌‌های کاتالیزوری و نیکل برای باتری‌‌‌های خودروهای الکتریکی قطع شود، احتمالا تولید در ایالات‌‌‌متحده نیز در نهایت آسیب خواهد دید. شرکت مک‌‌‌گروهیل قبل از جنگ، پیش‌بینی کرده بود که خودروسازان جهانی امسال ۸۴‌میلیون خودرو و سال آینده ۹۱‌میلیون دستگاه خودرو در مقایسه با ۹۴‌میلیون خودرو در سال ۲۰۱۸ تولید خواهند کرد اما اکنون کمتر از ۸۲‌میلیون در سال ۲۰۲۲ و ۸۸‌میلیون برای سال آینده پیش‌بینی می‌شود. به نقل از یوروالی، تقاضا برای خودروهای دست دوم تشدید خواهد شد و قیمت‌ها نیز بالا خواهند ماند که این موضوع برای بسیاری از خانواده‌‌‌ها غیرقابل تحمل است. البته تحلیل‌گران اظهار کردند که تورم بالا در اقتصاد، برای غذا، بنزین، اجاره و سایر ملزومات، احتمالا تعداد زیادی از خریداران عادی را قادر به خرید یک وسیله نقلیه نو یا دست‌‌‌دوم نخواهد کرد و در این صورت با کاهش تقاضا، قیمت می‌تواند کاهشی شود. یکی از عوامل کاهش چشم‌‌‌انداز تولید، تعطیلی کارخانه‌‌‌های خودروسازی در روسیه است.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: دنیای اقتصاد
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com