0  |  0

کارآفرین موفق: «فرانک پردو» مدیر عامل بزرگ‌ترین شرکت تولید مرغ

کارآفرین موفق: «فرانک پردو» مدیر عامل بزرگ‌ترین شرکت تولید مرغ

 مزارع (فارمز) پردو در اصل به سال ۱۹۲۰ توسط پدر و مادر فرانک پردو، آرتور و پرل پردو در حومه سالزبری با پرورش دسته‌ای کوچک از جوجه‌ها تاسیس شد. آنها می‌خواستند یک تجارت در زمینه تخم‌مرغ راه‌اندازی کنند. 

فرانک در ۱۹سالگی پس از ترک کالج دانشگاه سالزبری به کسب‌وکار خانوادگی پیوست (۱۹۳۹).  فرانک پردو توانست با استفاده از تبلیغات پرمخاطب برند پردو را ترویج دهد و آن را بدل به معروف‌ترین نام تجاری آمریکا در حوزه تولید مرغ کند. او نیز مدیریت مزارع پردو را در ۱۹۹۱ به پسرش جیم پردو سپرد.  پردو فارمز یک خوراک خاص مرغ تولید می‌کند که شامل شکوفه‌های گل جعفری بوده و همین امر باعث می‌شود تا جوجه‌ها رنگ طلایی رنگ خاصی داشته باشند.  در ۱۹۷۱ مزرعه پردو نخستین کارزار تبلیغاتی خود را شروع کرد و در این راستا با شرکت Scali, McCabe, Sloves  قرارداد بست. نخستین تبلیغ تجاری فیلم‌برداری‌شده در پارک شهر سالزبری از سوی Advertising Age به‌عنوان یکی از بهترین کارزارهای تبلیغی سال نام گرفت. این کمپانی در بسیاری از آگهی‌های خود از مشتریان می‌خواست تا انتقادات خود را درخصوص تولیدات کمپانی به صراحت بیان کنند. پردو توانست از طریق این تبلیغات نخستین برند مرغ آمریکا را تاسیس کند. پردو در ۳۱ مارس ۲۰۰۵ پس از یک دوره کوتاه بیماری درگذشت.  پردو فارمز کمپانی والد شرکت‌های پردو فودز و پردو اگری بیزینس به شمار می‌رود. پردو فودز تولیدکننده عمده مرغ، بوقلمون و... بوده و بر اساس آمارها پردو اگری بیزینس در سال۲۰۱۶ با فروش سالانه ۷/ ۶میلیارد دلاری در زمره بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدکننده دانه آمریکا به شمار می‌رود.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: دنیای اقتصاد
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com