0  |  0

امید بنز به ثروتمندان هندی

امید بنز به ثروتمندان هندی

یکی از مقامات ارشد این شرکت گفت: مرسدس بنز آلمان بر این باور است که رشد میلیونرهای جوان جدید باعث افزایش تقاضا برای خودروهای لوکس در هند می‌شود و فروش آن با سرعتی سریع‌تر از خودروهای بازار انبوه رشد خواهد کرد.
به گزارش ایسنا، نتایج بررسی نشان داده است، در آینده شاهد نرخ رشد بالاتری در بخش لوکس نسبت به بازار انبوه خواهیم بود و میانگین سنی خریداران از ۴۵ سال به زیر ۴۰ سال رسیده است. با این حال، بزرگ‌ترین مانع رشد خودروسازان جهانی، کمبود نیمه هادی‌ها و مشکلات لجستیکی است که با حمله روسیه به اوکراین بدتر شده است و این مورد برای مرسدس بنز منجر به ثبت سفارش ۴۰۰۰ خودرو شده است.
بر اساس این گزارش، تعداد خانوارهای هندی با دارایی خالص حداقل یک میلیون دلار در سال ۲۰۲۱ با ۱۱ درصد رشد به ۴۵۸ هزار نفر رسید و انتظار می‌رود طی پنج سال آینده ۳۰ درصد افزایش یابد.
هند عمدتا بازار خودروهای کوچک و کم‌هزینه‌ای است که در آن مدل‌های لوکس بیش از یک درصد از کل فروش سالانه حدود سه میلیون را به خود اختصاص می‌دهند. مرسدس، پرفروش‌ترین برند لوکس با سهم بازار بیش از ۴۰ درصد است و با جگوار لندروور آئودی، بی‌ام‌وی و تاتا موتورز رقابت می‌کند. فروش آن در هند بیش از ۴۰ درصد افزایش یافت و به ۱۱ هزار و ۲۴۲ خودرو در سال ۲۰۲۱ رسید که در سال ۲۰۲۰ با شیوع همه‌گیری به ۷۸۹۳ دستگاه رسید.
بیماری همه‌گیر بخشی از این تقاضا را افزایش داده است زیرا افراد بیشتری برای لذت خود خرج می کنند و بازار خودروهای لوکس هند پتانسیل رشد بیشتری را نشان می‌دهد و این ویژگی در ۶ تا ۸ سال گذشته مشاهده نشده بود.
فروش مرسدس در سال ۲۰۲۱، هنوز کمتر از اوج بیش از ۱۵ هزار و ۵۰۰ خودرو در سال ۲۰۱۸ است و اگر اختلالات زنجیره تامین به دلیل کووید یا مسائل ژئوپلیتیکی نباشد، فروش می‌تواند امسال به سطح سال ۲۰۱۸ نزدیک شود.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: ایسنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com