0  |  1

فراخوان ارسال ایده‌های نوآورانه حوزه مالی برای بازار سرمایه

فراخوان ارسال ایده‌های نوآورانه حوزه مالی برای بازار سرمایه

متقاضیانی که دارای ایده های نوآورانه در حوزه مالی هستند می توانند جهت شرکت در محیط آزمون بازار سرمایه اقدام کنند.

حسب ماده ۸ دستورالعمل دومین جلسه شورای راهبری محیط‌های آزمون (سندباکس) مورخ ۱ آذر ۱۴۰۰، مرکز مالی ایران به مدت دو سال به عنوان مجری محیط های آزمون بازارسرمایه تعیین شده است. در این رابطه سجاد موحد مدیر عامل مرکز مالی ایران در گفتگو با پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) گفت: سندباکس ها، زمینه‌های آزمایشی برای پیاده سازی مدل‌های تجاری جدید هستند که به دلیل نوظهور بودن در حال حاضر برای آنها قانون و مقررات مشخصی وجود ندارد.

موحد بیان کرد طی فرآیند سندباکس ایده‌های ارسالی از ابعاد گوناگون توسط کمیته‌های تخصصی در نظر گرفته شده، مورد بررسی تخصصی قرار گرفته و در صورت اخذ صلاحیت های لازم، با یک سری ملاحظات به مرحله طراحی و اجرای آزمون راه می‌یابند و مشمول معافیت‌های اخذ مجوز می شوند. معافیت‌های سندباکس به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد تا فوراً آزمایش محصولات خود را آغاز کرده و همزمان با درخواست مجوزهای لازم، وارد بازار شوند. معمولا کسب‌وکارهای نوآورانه به مدت ۶ ماه مورد بررسی در یک محیط واقعی ولی در مقیاس کوچک قرار می‌گیرند و افراد محصولات و خدمات خود را پیش از صرف هزینه و زمان طولانی برای دریافت مجوز توسعه و بهبود می‌بخشند. چنانچه کسب و کارها با موفقیت دوره سندباکس را سپری کنند این امکان وجود دارد که پس از اتمام دوره، مجوزهای لازم جهت فعالیت در بازار را به صورت گسترده دریافت کنند.

چارچوب و فرآیند اجرای سندباکس به گونه ای طراحی شده است که برای همه ابزارهای نوین مالی قابل اجراست و با نظارت های ویژه‌ای که در این فرایند در نظرگرفته شده می توان به خروجی‌ها و اهداف مناسب دست یافت.

مدیر عامل مرکز مالی ایران در مورد شیوه ارسال طرح‌ها گفت: در حال حاضر، اشخاص حقیقی و حقوقی که دارای ایده‌های نوآورانه در حوزه مالی با مشخصات ذکر شده در دستورالعمل اجرایی محیط های آزمون(سندباکس) بازار سرمایه مصوب ۲۳/۰۴/۱۴۰۰ هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار هستند، می‌توانند ایده های خود را در قالب مشخص موجود در آدرس اینترنتی به آدرس الکترونیکی ارسال کنند. طرح های دریافتی پس از بررسی توسط کمیته های تخصصی و در صورت اخذ تائیدیه از شورای راهبری محیط آزمون بازار سرمایه، مجوز شرکت در محیط آزمون را کسب خواهند کرد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: سنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com