0  |  0

بخشودگی‌‌‌های مالیاتی برای برخی شرکت‌های تولیدی

بخشودگی‌‌‌های مالیاتی برای برخی شرکت‌های تولیدی

سید احسان خاندوزی در حاشیه دیدار با فعالان اقتصادی آذربایجان شرقی، اظهار داشت: در راستای کمک به اشتغال آفرینی، تمام شرکت‌های تولیدی کشور که افزایش اشتغال در لیست بیمه رسمی خود نسبت به سال گذشته داشته باشند، مشمول تخفیفات و بخشودگی‌های ویژه مالیاتی قرار خواهند گرفت که جزئیات آن تا یک هفته آینده اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: در این نشست برخی موارد نیازمند توضیح و تبیین بود که تا حد زیادی اختلاف نظرها و سو تفاهم‌ها مرتفع شد، برخی از مطالبات جدی و درست کارآفرینان نیز از طرف دستگاه‌های اجرایی مالیاتی، گمرکی و بانک‌ها مطرح شد که پیگیری خواهد شد.

خاندوزی همچنین گفت: در حوزه مسائل بانکی بسیاری از تولیدکنندگان از طولانی بودن فرآیند تسهیلات به ویژه تسهیلات بزرگ فعالیت‌های صنعتی شاکی هستند که مقرر شد شورای هماهنگی بانک‌ها که بانک‌های دولتی در کل کشور ذیل این شورا همکاری می‌کنند اختیارات استانی بانک‌های خودشان را برای سقف تسهیلات افزایش دهند که به شکل جدی پیگیری می‌کنیم تا ظرف هفته‌های آینده گشایشی در وضعیت تسهیلات و اعتبارات استان‌های مختلف ایجاد شود.

وزیر اقتصاد همچنین در خصوص افزایش بیش از ۵۰ درصدی مالیات در سال ۱۴۰۱، گفت: در لایحه بودجه سال جاری در حدود ۵۰ درصد میزان مالیات نسبت به وصولی سال قبل افزایش خواهد داشت.

وی تاکید کرد: یکی از رویکردهای قطعی وزارت اقتصاد و دولت سیزدهم، دفاع از کاهش ۵ درصدی بار مالیاتی بر تولیدکنندگان است.

وی خاطر نشان کرد: این میزان افزایش درآمد مالیاتی صرفاً با تکیه بر فرارهای مالیاتی است و مالیات بر بخش‌های غیر مولد کشور و سوداگری و سفته بازی وصول خواهد شد.

وزیر اقتصاد اظهار داشت: تولیدکنندگان کشور از بابت افزایش درآمد مالیاتی نگرانی نداشته باشند و هر موردی که اجحاف نسبت به مالیات حق و قانونی آنها صورت گرفته، به طور مستقیم به حوزه بازرسی وزارت اقتصاد و دارایی ارسال کنند تا به شکل، ویژه پیگیری کنیم.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
 
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com