0  |  0

کاهش کیفیت خودرو با تولید محصولات ناقص

کاهش کیفیت خودرو با تولید محصولات ناقص

سخنگوی گروه صنعتی ایران‌‌‌خودرو با بیان اینکه بر اساس رویکرد مدیرعامل این گروه صنعتی که چند بار اعلام شده، به دلایل فنی و اقتصادی، تولید ناقص که با واژه تولید مکانیکی از آن یاد می‌شود از دستور کار خارج شده گفت: ارائه آمار تولید ناقص به عنوان عملکرد تولید، غلط، بی‌پایه و موجب وهن و گمراهی است و از این پس، تولید کامل یا به اصطلاح تجاری به عنوان آمار تولید ارائه خواهد شد.
بابک رحمانی افزود: تولید ناقص علاوه بر اعمال هزینه‌های بسیار زیاد، موجب کاهش کیفیت خودرو نیز می‌شود. بر اساس مطالعه انجام شده اگر تولید سال گذشته ایران‌خودرو به‌‌‌صورت عبور مستقیم از خط تولید به دست مشتریان و تولید کامل صورت می‌‌‌گرفت، علاوه بر صرفه‌جویی هزینه بیش از ۴‌هزار میلیارد تومانی، شاهد جهش ۲۵‌درصدی در کیفیت محصولات تولیدی بودیم.
وی ادامه داد: بر اساس تصمیم قاطع مدیرعامل ایران‌خودرو، با انجام پروژه‌‌‌های متعدد و طی ۳ مرحله، از ابتدای خرداد امسال، دیگر پدیده‌ای به‌‌‌نام تولید مکانیکی نخواهیم داشت و تمامی تولیدات به صورت کامل بوده و قابلیت عرضه به مشتریان را خواهد داشت. رحمانی افزود: تولید مکانیکی یا ناقص هرچه که باشد و به هر تعدادی، چیزی جز افت کیفیت شدید، تحمیل هزینه مالی هنگفت از جمله پرداخت اضافه کاری به کارکنان، هزینه‌های مالی پرداخت شده به قطعه‌سازی و عدم‌برگشت منابع به چرخه مالی به‌‌‌دلیل توقف خودروی ناقص در کف پارکینگ و... اقدامی نادرست و بی‌‌‌فایده است؛ چه تعداد خودروی ناقص یک دستگاه باشد چه یک‌میلیون دستگاه. سخنگوی ایران‌‌‌خودرو افزود: تولید خودروی ناقص و غیرقابل عرضه، تاثیری در وضعیت بازار خودرو ندارد.
وی گفت: انتشار غلط آمار و ارقام، سبب ایجاد ذهنیت نادرست در جامعه و سوءظن و برداشت نادرست عمومی نیز می‌شود. رحمانی خاطرنشان کرد: تولید کامل ایران‌خودرو از ابتدای امسال تاکنون حدود ۶۳‌هزار دستگاه است که نسبت به مدت مشابه سال قبل۳۴‌درصد رشد داشته است. همچنین تولید خودروی کامل در اردیبهشت ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۸۷‌درصد رشد را تجربه کرده است. این در حالی است که تعداد خودروهای ناقص از ۸۲‌هزار دستگاه در ابتدای هفته دوم بهمن سال قبل به ۲۷‌هزار دستگاه کاهش یافته و تاکنون بیش از ۹۰‌هزار دستگاه خودرو طی سال‌جاری به بازار و مشتریان عرضه شده است. به گفته رحمانی تعداد فاکتور فروش طی سال‌جاری، نسبت به سال قبل رشدی معادل ۳۱/ ۵‌درصد داشته و تعداد معوقات تحویل خودرو ۷۳/ ۵۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: دنیای اقتصاد
مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
 
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com