0  |  0

از بین رفتن ۶۰ درصد کسب‌و‌کارهای برخط با حملات سایبری

از بین رفتن ۶۰ درصد کسب‌و‌کارهای برخط با حملات سایبری

رئیس پلیس فتای تهران با اشاره به تلاش‌های این نهاد برای محافظت از کسب‌وکارهای نوپا گفت: در چند سال اخیر و با وجود تمام این تلاش‌ها، روند فعالیت حدود ۶۰ درصد کسب‌و‌کارهای کوچک و آنلاین به دلیل حمله‌های سایبری‌(هک کردن) مختل و عمده این کسب‌و‌کارها از بین رفته‌اند.
سرهنگ داود معظمی گودرزی در رویداد استیج‌ در یازدهمین نمایشگاه نوآوری و فناوری (اینوتکس ۲۰۲۲) در پارک فناوری پردیس اظهار کرد: در چند سال اخیر سعی کردیم که با همه توان در خدمت استارت‌آپ‌ها باشیم، زیرا استارت‌آپ‌ها در ابتدای شکل‌گیری و رشد به امنیت و توازن نیاز دارند و این امر باید برای حفاظت از اینها شکل بگیرد. اما حملات سایبری باعث شده بود که روند فعالیت‌ بخشی از کسب‌و‌کارهای برخط متوقف شود. وی تاکید کرد: البته این حملات سایبری در کل جهان مرسوم است و معمولا این استارت‌آپ‌ها با این نوع حملات مواجه هستند. معظمی تصریح کرد: در این مدت روند فعالیت‌ ۶۰ درصد کسب‌وکارهای کوچک و برخط به دلیل این حمله‌های سایبری از بین رفت. وی افزود: در بحث کنترل‌های امنیتی، زنجیره امنیتی در پیشبرد اهداف استارت‌آپ‌ها وجود دارند و به نوعی دارایی‌های استارت‌آپ‌ها به دو دسته تقسیم می‌شود؛ دارایی سخت و نرم از جمله دارایی استارت‌آپ‌ها است. رئیس پلیس فتای تهران ادامه‌ داد: دارایی نرم برای کسب‌وکارهای نوپا ارزش بیشتری دارد که اگر لطمه بخورد خسارت جبران‌ناپذیری را برای مدیران استارت‌آپی به همراه می‌آورد، استارت‌آپ‌ها برای اینکه در این شرایط بتوانند کسب‌وکار خود را حفظ کنند باید در این سه بخش یعنی احراز هویت، ورود اطلاعات و مدارک هویتی خود حساس باشند. وی تاکید کرد: در این بازه زمانی استارت‌آپ‌ها باید توجه‌ ویژه‌ای در انتخاب نیروی انسانی داشته باشند و از داده‌های خود حفاظت کنند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: دنیای اقتصاد
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com