0  |  0

فعالان زیست‌بوم خلاق در حوزه قانون‌گذاری نقش‌آفرین می‌شوند

فعالان زیست‌بوم خلاق در حوزه قانون‌گذاری نقش‌آفرین می‌شوند

ازجمله محورهای فعالیتی این خانه خلاق و نوآوری در بخش‌های نوآوری‌های عمومی، سازمان‌های دولتی و هر تشکل و نهادی است که برای عموم مردم در حال فعالیت است.

بابک حمیدیا رئیس خانه خلاق و نوآوری قوه مقننه با تاکید بر اینکه اگر یک فرآیند یا روش یا فناوری در دولت اصلاح شود، این اتفاق به منفعت عمومی منجر می‌شود، افزود: ما در تلاش هستیم تا در این خانه خلاق و نوآوری، قوه مجریه و قضائیه و سایر بخش‌های عمومی را نیز درگیر کنیم تا بتوانیم در فرآیندهای آن‌ها، نوآوری‌هایی ایجاد کنیم تا یکسری امور، به شیوه‌ای مطلوب در بدنه بخش عمومی اصلاح شوند.

همچنین محمد صالح قانع، مدیر پاویون خانه خلاق قوه مقننه در نمایشگاه اینوتکس در تشریح فعالیت‌های این خانه خلاق و نوآوری در نمایشگاه اینوتکس گفت: در این دوره اینوتکس تلاش کردیم تا میان فعالان زیست‌بوم نوآوری و اندیشه‌ورزی و بخش حاکمیت، ارتباطاتی برقرار کنیم تا بتوانیم چالش‌ها را به آن طرف نیز منتقل و فضای گفت‌وگو را میان نمایندگان مجلس و نمایندگان فعالان زیست‌بوم نوآوری ایجاد کنیم که به گفته دست‌اندرکاران رویداد اینوتکس نیز این مهم رخ داده است و ارتباط نزدیک‌تری بین اکوسیستم نوآوری و ارکان قوه مقننه از جمله نمایندگان مجلس و مرکز پژوهش‌ها ایجاد شده است.

وی افزود: از نگاه خانه خلاق و نوآوری مجلس، نوآوری تنها به فناوری، اپلیکیشن و نظایر این موارد محدود نمی‌شود و می‌تواند در بخش‌های مختلف دولتی نیز مشاهده شود که این کار، فواید بسیاری دارد.

خانه خلاق و نوآوری قوه مقننه، در نمایشگاه اینوتکس این دوره، 18 رویداد برگزار کرد که طی آن از افراد مختلف تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز دعوت به عمل آمد تا در یک موقعیت برابر به گفتگو با دست‌اندرکاران بپردازند.

همچنین در این نمایشگاه، چند ارائه از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان برای کمیسیون‌های تخصصی مجلس شکل گرفت که طی آن، مدیران این شرکت‌ها به ایراد صحبت برای مسئولان پرداختند.

یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری 2022 INOTEX با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، از 20 اردیبهشت آغاز به کار کرد و 23 اردیبشهت‌ماه نیز به کار خود خاتمه داد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com