0  |  0

ایران نوزدهمین خودروساز جهان شد

ایران نوزدهمین خودروساز جهان شد

ایران با تولید حدود ۹۰۰‌هزار دستگاه خودرو در سال ۲۰۲۱ به عنوان نوزدهمین خودروساز جهان در این سال شناخته شد. آمارهای منتشرشده از سوی سازمان بین‌المللی وسایل نقلیه موتوری نشان می‌دهد تولید خودروی جهان در سال ۲۰۲۱ با رشد ۳درصدی نسبت به سال قبل از آن مواجه شده و به ۸۰میلیون و ۱۴۵‌هزار دستگاه رسیده است. تولید خودروی جهان در سال ۲۰۲۰ و در اثر شیوع ویروس کرونا بیش از ۱۳‌درصد افت کرده بود. بر اساس این گزارش تولید خودروی ایران در سال ۲۰۲۱ نیز با رشد ۲درصدی نسبت به سال قبل از آن مواجه شده و به ۸۹۴‌هزار و ۲۹۸ دستگاه رسیده است.
در رده‌‌‌بندی بزرگ‌ترین خودروسازهای جهان در این سال جایگاه نوزدهم به ایران رسیده است. به عبارتی فقط ۱۸ کشور جهان تولید خودروی بیشتری نسبت به ایران در این سال داشته‌‌‌اند. انگلیس با تولید ۹۳۲‌هزار دستگاه، یک پله بالاتر از ایران و در جایگاه هجدهم قرار گرفته است. تولید خودروی ایران در سال ۲۰۲۱ بالاتر از کشورهایی مثل ایتالیا با تولید ۷۹۵‌هزار دستگاه، آفریقای جنوبی با تولید ۴۹۹‌هزار دستگاه، لهستان با تولید ۴۳۹‌هزار دستگاه، پرتغال با تولید ۲۸۹‌هزار دستگاه، تایوان با تولید ۲۶۵‌هزار دستگاه، بلژیک با تولید ۲۶۱‌هزار دستگاه، اتریش با تولید ۱۳۶‌هزار دستگاه، فنلاند با تولید ۹۳‌هزار دستگاه و مصر با تولید ۲۳‌هزار دستگاه بوده است. چین با اختلاف بسیار زیاد نسبت به آمریکا بزرگ‌ترین خودروساز جهان در سال ۲۰۲۱ بوده است.
تولید خودروی چین در این سال ۲۶میلیون و ۸۲‌هزار دستگاه گزارش شده است. تولید خودروی چین در سال ۲۰۲۱ حدود ۳‌درصد رشد داشته است. چین تقریبا ۳ برابر آمریکا خودرو تولید می‌کند. آمریکا با تولید ۹میلیون و ۱۶۷‌هزار دستگاه در رده دوم و ژاپن با تولید ۷میلیون و ۸۴۶‌هزار دستگاه در جایگاه سوم جهان قرار گرفته‌‌‌اند. کشورهای هند با تولید ۴میلیون و ۳۹۹‌هزار دستگاه، کره‌جنوبی با تولید ۳میلیون و ۴۶۲‌هزار دستگاه، آلمان با تولید ۳میلیون و ۳۰۸‌هزار دستگاه، مکزیک با تولید ۳میلیون و ۱۴۵‌هزار دستگاه، برزیل با تولید ۲میلیون و ۲۴۸‌هزار دستگاه، اسپانیا با تولید ۲میلیون و ۹۸‌هزار دستگاه و تایلند با تولید ۱میلیون و ۶۸۵‌هزار دستگاه نیز به ترتیب رتبه‌‌‌های چهارم تا دهم را در رده‌‌‌بندی بزرگ‌ترین خودروسازان جهان به خود اختصاص داده‌‌‌اند. میزان تولید خودروی برخی کشورهای دیگر در سال ۲۰۲۱ عبارت بوده است از: روسیه یک‌میلیون و ۵۶۶‌هزار دستگاه، فرانسه یک‌میلیون و ۳۵۶‌هزار دستگاه، ترکیه یک‌میلیون و ۲۷۶‌هزار دستگاه و کانادا یک‌میلیون و ۱۱۵‌هزار دستگاه.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: دنیای اقتصاد
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com