0  |  0

نمایشگاه محصولات دانش‌بنیان و خلاق ایران برگزار می شود

نمایشگاه محصولات دانش‌بنیان و خلاق ایران برگزار می شود

«نمایشگاه محصولات دانش‌بنیان و خلاق ایران» با حمایت مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و به همت پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان؛ ۲۸ خردادماه تا ابتدای تیرماه سال جاری در نمایشگاه بین‌المللی زاهدان برگزار خواهد شد.

برگزارکنندگان نمایشگاه محصولات دانش‌بنیان و خلاق ایران به دنبال تحقق بازاریابی و توسعه بازار و صادرات محصولات دانش بنیان ایرانی به این دو همسایه شرقی کشور هستند تا سهم دانش‌بنیان ها و شرکت های خلاق ایرانی از بازار بالقوه این دو کشور بیشتر شود. کشورهایی که می توانند دروازه ورود محصولات ایران ساخت به بازار جهانی باشند.

ایران و پاکستان

پاکستان همسایه جنوب شرقی ایران است و با سیستان و بلوچستان بیش از ۶۰۰ کیلومتر مرز خشکی دارد. همچنین از راه دریای عمان هم با این کشور همسایه محسوب می شویم. کشوری که به لحاظ تاریخی، مذهبی و فرهنگی با ایران اشتراکات زیادی دارد. به همین دلیل می تواند بازار خوب و بکری برای محصولات دانش بنیان و خلاق ایرانی باشد.

هرچند که با وجود همه این قرابت‌ها و اشتراکات، هنوز سهم ایران از این بازار ناچیز است که می توان بخشی از این خلا را با فروش فناوری و محصولات دانش بنیان جبران کرد. برگزاری چنین نمایشگاه ها و رویدادهایی به تحقق این هدف کمک می کند.

ایران و افغانستان

شاید ایران بیشترین سهم از مهاجرت های چند سال اخیر کشور افغانستان را به خود اختصاص داده است. کشوری که سال ها است با انواع درگیری های نظامی داخلی و خارجی دست و پنجه نرم می کند به همین دلیل از نظر اقتصادی و توسعه علمی و فرهنگی یک عقب ماندگی تاریخی دارد؛ کشوری که می تواند بازاری ارزشمند برای محصولات دانش بنیان و خلاق ایرانی باشد.

این کشور به دلیل قرار گرفتن در جاده ابریشم یکی از بهترین گزینه ها برای توسعه صادرات محصولات ایران ساخت به دیگر کشورها محسوب می شود. بر اساس گزارش های موجود، شاید تنها ۴۰ درصد بازار افغانستان از کالاهای صادراتی ایران تامین شود. سهمی که شایسته محصولات و تجارت ایران نیست و باید افزایش یابد.

نمایشگاه محصولات دانش بنیان و خلاق ایران هم با هدف تحقق سهم ایران از بازار این دو کشور برگزار خواهد شد و شرکت های دانش بنیان و خلاق، شتاب دهنده های تخصصی و استارتاپ ها می توانند در این رویداد مشارکت کنند و از مزایای حضور در آن بهره مند شوند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com