0  |  0

معرفی کتاب: «ماهیت پول» منتشر شد

معرفی کتاب: «ماهیت پول» منتشر شد

پول یکی از فناوری‌های اجتماعی اساسی بشر است که در کنار نوشتن و حساب کردن، از پایه‌های شکل‌گیری نخستین جوامع در هزاره سوم پیش از میلاد محسوب شده، امروزه بدون اغراق چرخ دنیای جهانی شده را می‌چرخاند. هر نظریه درباره پول باید پاسخ های قانع کننده‌ای به سه پرسش در هم تنیده، ارائه کند: پول چیست؟ از کجا می‌آید یا چگونه وارد جامعه می‌شود؟ و ارزش آن چگونه کم یا زیاد می‌شود؟

کتاب «ماهیت پول» نوشته جفری اینگام ترجمه اصلان قودجانی، حسین درودیان و علی نصیری اقدم توسط انتشارات دانشگاه امام صادق (ع) در ۳۰۴ صفحه منتشر شده است که قسمتی از آن را در بالا خواندید. بخش اول این کتاب به بررسی پاسخ هایی می پردازد که در سنت های اصلی علوم اجتماعی به پرسش های فوق داده می شود و در بخش دوم به تاریخچه و تحلیل های تاریخی و تجربی پرداخته شده است. کتاب حاضر به نحو شاخصی خود را در جایگاه بهترین مرجع برای یک رویکرد انتقادی عالمانه در برابر نظریه اقتصادی متعارف در حوزه پول معرفی کرده است. نویسنده از منظری جامعه شناختی، تاریخی و در عین حال اقتصادی به مقوله پول نگریسته است و گام را از تبیین ماهیت پول فراتر گذاشته و به نقش و اهمیت بنیادین آن در اقتصاد مدرن به مثابه یک رکن پرداخته است، نقشی که در رویکرد متعارف تخت عناوینی نظیر خنثایی پول، خوار و خفیف شده است.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: سنا
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com