2  |  4

اینستاگرام با اسکن چهره، سن کاربران را تشخیص ‌می‌دهد

اینستاگرام با اسکن چهره، سن کاربران را تشخیص ‌می‌دهد

اینستاگرام در حال آزمایش دو روش و ابزاری جدید برای تایید سن کاربران این شبکه اجتماعی است. بر اساس اعلام اینستاگرام، تست ابزارهای جدید فعلا در آمریکا اجرا خواهد شد و نوجوانان آمریکایی برای اثبات سن خود (بالای ۱۸ سال) باید یک ویدئوی سلفی از خود آپلود کنند که این ویدئو، توسط ابزار هوش مصنوعی مورد بررسی قرار می‌گیرد.
اینستاگرام در این رابطه عنوان کرد: ما در حال آزمایش این ابزار هستیم تا بتوانیم مطمئن شویم که نوجوانان و بزرگسالان در تجربه مناسب برای گروه سنی خود هستند. وی افزود: وقتی می‌دانیم فردی نوجوان (۱۳ تا ۱۷ سال) است، تجربیاتی متناسب با سن وی را برای او ارائه خواهیم کرد که شامل تغییر اکانت آنها به خصوصی به صورت پیش‌فرض، جلوگیری از برقراری تماس‌های ناخواسته از افرادی که آنها را نمی‌شناسند و محدود کردن گزینه‌های تبلیغات‌کنندگان می‌شود. این ابزار هوش مصنوعی با همکاری شرکت Yoti توسعه‌یافته و طبق گفته اینستاگرام، این ابزار صرفا برای تایید سن کاربران طراحی شده و نه هیچ مورد دیگری. شرکت Yoti در این خصوص گفت که هوش مصنوعی توسعه‌یافته توسط مهندسان این شرکت، سن افراد ۱۳ تا ۱۷ سال را در ۶۵/ ۹۹ درصد درست تشخیص می‌دهد. این شرکت همچنین کارآیی این ابزار در تشخیص سن افراد بین ۶ تا ۱۱ سال را برابر با ۹۱/ ۹۸ درصد عنوان کرد. به گفته Yoti، ابزار این شرکت مطابق با مقررات حفاظت از اطلاعات و داده‌های اتحادیه اروپا و بریتانیا طراحی شده است. البته روش دیگری نیز علاوه بر این ابزار، برای تایید سن کاربران نوجوان وجود دارد و آن تایید آن از طریق سه نفر از دنبال‌کنندگان بالای ۱۸ سال است. در این روش، این سه نفر باید از میان سه گزینه، ۱۳ تا ۱۷ سال، ۱۸ تا ۲۰ سال و ۲۱ سال و بالاتر، یک گزینه را برای انتخاب سن کاربر مدنظر انتخاب کنند که در صورت یک گزینه مشترک توسط این سه نفر، سن فرد مورد تایید قرار خواهد گرفت. به نظر می‌رسد که این اقدام متا (شرکت مادر اینستاگرام) در پی نگرانی‌ها از تاثیرات سوء اینستاگرام بر سلامت روان افراد کم سن‌وسال به ویژه دختران نوجوان که توسط فرانسیس‌هاوگن فاش شد، صورت گرفته است. با این حال، اینستاگرام چنین عقیده‌ای ندارد و می‌گوید که اپلیکیشن این شرکت برای نوجوانان مضر نیست. اما نگرانی‌هایی نیز در خصوص این ابزار هوش مصنوعی وجود دارد؛ به این معنی که ارسال انبوهی از ویدئوهای سلفی از سوی کاربران نوجوان به یک شرکت شخص ثالث می‌تواند از جنبه حفظ حریم خصوصی و اطلاعات خصوصی کاربران نگران‌کننده باشد؛ به ویژه اگر پای شرکتی همچون متا در میان باشد که تشنه اطلاعات از کاربران است.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: دنیای اقتصاد
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com