0  |  0

نخستین جلسه کمیته کسب و کارهای دانش بنیان در بازار سرمایه

نخستین جلسه کمیته کسب و کارهای دانش بنیان در بازار سرمایه

در جریان برگزاری نخستین جلسه «کمیته کسب و کارهای دانش بنیان در بازار سرمایه» رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، معاون نظارت بر بورس ها و ناشران، معاون نظارت بر نهادهای مالی، مدیر مرکز پژوهش و مطالعات اسلامی، رئیس گروه مشاوران حقوقی، مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران، مدیرعامل فرابورس ایران، نماینده معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری (آقای دکتر دلیری)، نماینده وزیر امور اقتصادی و دارایی (آقای دکتر ابوجعفری) و نماینده صندوق نوآوری و شکوفایی (آقای دکتر ناظمی) حضور داشتند.
این کمیته به دبیری مرکز پژوهش‌های سازمان بورس و اوراق بهادار و متشکل از اعضای هیئت مدیره سازمان بورس، مدیران عامل بورس تهران و فرابورس تشکیل شد و با عضویت علی رضا دلیری معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و علی وحدت معاون صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری برگزار شد.
همچنین مرکز پژوهش و مطالعات اسلامی بعنوان دبیرخانه کمیته مذکور تعیین شد.
در این جلسه روش‌های ورود شرکت‌های دانش بنیان به بازار سرمایه از طریق vc و pe و سایر الگوها بررسی و مزیت حضور صنایع دانش بنیان که پتانسیل رشدهای جهشی در سودآوری را در دل خود دارند، بررسی شد؛ همچنین به موضوعاتی مانند اعمال دارایی‌های نامشهود و مدیریت منابع انسانی در دارایی شرکت‌ها و پذیرش پرداخته شد.
اهم موضوعات مطروحه در جلسه به شرح ذیل است:
۱. تسهیل در فرآیند پذیرش شرکت‌های دانش بنیان در بورس‌ و فرابورس
۲. تقویت و توسعه بازار تامین مالی جمعی به منظور تجهیز منابع شرکت‌های دانش بنیان از طریق ابزارهای بدهی و سرمایه‌ای
۳. بازنگری در ساختار صندوق‌های سرمایه گذاری جسورانه و خصوصی و امکان فعالیت اشخاص غیر نهاد مالی بعنوان مدیر صندوق و همچنین فعال‌تر شدن این صندوق ها در سرمایه‌گذاری منابع جمع‌آوری شده
۴. طراحی ابزارهای بدهی و صکوک قابل تبدیل به سهام به منظور افزایش جذابیت سرمایه‌گذاری در حوزه کسب و کارهای دانش‌بنیان
۵. ترغیب شرکت‌های پذیرفته شده در بازار سرمایه به استفاده از ظرفیت قانون جهش تولید دانش بنیان در خصوص اعتبار مالیاتی درنظر گرفته شده برای سرمایه‌گذاری در موضوعات تحقیق و توسعه
۶. بهره‌گیری بیشتر از خدمات شرکت‌های دانش بنیان علی الخصوص FinTech ها در مواجهه با مسائل بازار سرمایه از جمله توسعه روش‌های نظارتی هوشمند، پردازش اطلاعات و ارتقاء شفافیت، تقویت زیرساخت‌های نرم افزاری و غیره
۷. ضرورت توسعه و بهره‌گیری از روش‌های تخصصی و نوین ارزش‌گذاری دارایی‌های غیرمشهود
۸. ارتقاء آزمایشگاه داده سازمان بورس و اوراق بهادار در ارائه خدمات وسعیتر به فعالان بازار، FinTech ها و پژوهشگران و همکاری با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: سنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com