0  |  0

کسب‌وکارهای مکان‌محور با اجرای ۱۵ پروژه رونق گرفت

کسب‌وکارهای مکان‌محور با اجرای ۱۵ پروژه رونق گرفت

کارشناسان معتقدند که عدم استفاده از فناوری‌های مکان محور(ژئوماتیک) تصمیم‌گیری‌ها را ناکارآمد و هزینه‌های اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی را بالا می‌برد.
اهمیت و ضرورت توسعه فناوری های ژئوماتیک با بررسی کاربردهای آن در حوزه‌های مختلف علم و فناوری به ویژه اولویت‌های پژوهشی و فناوری در کشور به اثبات رسیده است. برای درک نقش اطلاعات مکان‌محور در تصمیم گیری ها، مدیریت و اجرا می توان نگاهی به طرح های آمایش سرزمین، مدیریت بحران، احداث منابع و تاسیسات جدید، حفظ محیط زیست و منابع طبیعی، مکان یابی‌ها، برنامه ریزی حمل و نقل کرد.
در واقع اطلاعات مکان محور یکی از ارکان اساسی در تصمیم گیری ها و تحقق توسعه پایدار در کشور محسوب می شود. همین ضرورت هم مدیران این حوزه در راس آن گروه توسعه فناوری‌های ژئوماتیک ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را در اجرایی کردن ۱۵ پروژه برای توسعه کسب و کارهای فناورانه فعال در حوزه مکان محور مجاب کرد.
از دیگر اقدامات در این حوزه می توان به «راه‌اندازی بخش ژئوماتیک شبکه ملی آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی»، «مشارکت در برگزاری نخستین نمایشگاه تخصصی ارائه توانمندی های شرکت های دانش بنیان ایران ژئو ۱۴۰۰»، «برگزاری نمایشگاه تخصصی ارائه توانمندی های شرکت های دانش بنیان حوزه کاداستر و مقابله با زمین خواری ۱۴۰۱»، «استانداردسازی محصولات دانش بنیان حوزه ژئوماتیک»، «حمایت از ۲۰ طرح فناورانه» و غیره اشاره کرد.
در اصل مهم ترین اقدامات این گروه در ۳ بخش اصلی «ترویج و فرهنگ سازی»، «شبکه سازی» و «توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری ژئوماتیک» در کشور خلاصه شده است.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com