0  |  0

تمرکز وزارت صمت بر ایجاد بازار گسترده برای دانش‌‌‌‌‌‌‌‌بنیان‌‌‌‌‌‌‌‌ها

تمرکز وزارت صمت بر ایجاد بازار گسترده برای دانش‌‌‌‌‌‌‌‌بنیان‌‌‌‌‌‌‌‌ها

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تمرکز این وزارتخانه در حوزه دانش‌‌‌‌‌‌‌‌بنیان این است که بنگاه‌های بزرگ را وارد تحقیق و توسعه کنیم تا یک بازار گسترده برای دانش‌‌‌‌‌‌‌‌بنیان‌‌‌‌‌‌‌‌ها ایجاد شود. به گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، سید‌رضا فاطمی‌امین در حاشیه بازدید از نمایشگاهی اظهار کرد: اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان چه سهمی در فناوری‌های نوین دارند، باید بگویم سهم بالایی است اما اینکه چه میزان در اقتصاد نقش دارند، در حال‌حاضر پایین است چون هنوز به مقیاس نرسیده‌‌‌‌‌‌‌‌اند.
وزیر صمت ادامه داد: تمرکز ما در حوزه دانش‌بنیان این است که بنگاه‌های بزرگ را وارد تحقیق و توسعه کنیم تا بازار گسترده‌ای برای دانش‌بنیان‌ها ایجاد شود. فاطمی‌امین با بیان اینکه تمرکز ما این است که شرکت‌های بزرگ را به شرکت‌های دانش‌بنیان متصل کنیم، عنوان کرد: یکی از روش‌های حمایت از محصولی که امکان ساخت آن در داخل وجود دارد، جلوگیری از واردات آن است. وی همچنین گفت: معیارهایی چون قیمت، کیفیت مناسب، در زمان مناسب و با کارآیی مناسب مواردی است که محصول تولید‌شده داخل را قابل‌استفاده می‌کند. در آنجایی که این پنج معیار است، ما باید از محصول داخلی حمایت کنیم و اتفاقا وظیفه ما همین است که با این کار اشتغال و ارزش‌افزوده در کشور حفظ شود و فرصت شغلی ایجاد شود، اما می‌گوییم تنها راه این نیست. وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ما می‌توانیم بازار و تقاضا ایجاد کنیم، تصریح کرد: اگر بنگاه‌های بزرگ را به سمت تحقیق و توسعه سوق دهیم، فضای ورود دانش‌بنیان‌ها به بازار ایجاد می‌شود زیرا اگر استاندارد‌ها در برخی محصولات ارتقا یابد، یک بازار و تقاضایی برای کار دانش‌بنیان ایجاد می‌شود.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com