0  |  0

جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی برگزار می‌شود

جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی برگزار می‌شود

عبدالرضا کبیری، دبیر جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی، با اشاره به برگزاری هفدهمین دوره جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی اظهار کرد: این جشنواره در دو بخش اصلی مسابقه و نشست‌های جانبی برگزار خواهد شد که کارگروه «طراحان کسب و کار» و «فن‌آفرینی و تجاری‌سازی» دو محور اصلی مسابقه است.
وی محورهای اصلی این جشنواره را فناوری‌های نوظهور و آینده نگر، صنعت‌ساز، رفع نیاز صنایع در دوران تحریم، انرژی‌های نفت و گاز و پتروشیمی، مسائل محیط ‌زیست و آلودگی هوا و مدیریت منابع آب، نیازهای صنعت دارو و مهندسی پزشکی، فناوری‌های نرم، هویت‌ساز و خلاق، زیست فناوری، نانو و کشاورزی و امنیت غذایی، مسائل نوآوری و هوش مصنوعی برشمرد و گفت: گردش مالی و سودآوری بالا، گستردگی بازار و همه جانبه بودن محصول از جمله شاخص‌های امتیازدهی و برتری محصولات و ایده‌ها هستند.
دبیر جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی طراحان کسب و کار، ایده و استارت آپ‌ها را بخشی از مخاطبان این جشنواره دانست و افزود: حضور ایده‌پردازان و صاحبان ایده و کسب و کار صرف داشتن ایده حتی بدون تجاری‌سازی در بخش مسابقات کفایت می‌کند.
وی خاطر نشان کرد: شرکت‌های نوپا و رشد یافته نیز با داشتن شرط حضور در بازار و عرضه محصولات به مدت ۳ سال می‌توانند در بخش «فن‌آفرینی و تجاری‌سازی فناوری» شرکت کنند که این رویه به صورت سنتی در دوره‌های گذشته دنبال شده است.
برپایی نشست‌های جانبی با تاکید بر سرمایه‌گذاری
کبیری با بیان اینکه در بخش نشست‌های جانبی تاکید بر فرصت‌های سرمایه‌گذاری است، گفت: برای نشست و مذاکرات بین سرمایه‌گذار و سرمایه‌پذیر در حاشیه این جشنواره برنامه‌ریزی شده و هدایت جلسات B۲B ، تسهیل‌گری و کوچینگ را میان سرمایه‌گذاران ملی و بین‌المللی و شرکت‌های دانش‌بنیان انجام می‌دهیم.
وی تصریح کرد: در دوره‌های گذشته «کافه سرمایه» به همین منوال با میزبانی دبیرخانه جشنواره برگزار می‌شد که سرمایه‌گذار و سرمایه‌پذیر به یک زبان مشترکی برسند و در مدل‌های مختلف سرمایه‌گذاری مستقیم، توسعه بازار و ایجاد بنگاه جدید اقتصادی به همکاری خود ادامه دهند.
دبیر جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی با بیان اینکه نتایج رویداد جذب سرمایه در اختتامیه معرفی می‌شود، گفت: به صورت ویژه مواردی که به مرحله جذب سرمایه رسیده و منجر به قرارداد یا تفاهم‌نامه شده است را در مراسم اختتامیه رونمایی می‌کنیم.
ویژه برنامه نیاز فناورانه صنایع
وی با اشاره به رویداد «نیاز فناورانه» گفت: در این رویداد از صنایع و معادن بزرگ دعوت شده تا نیازهای فناورانه خود را به شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور عرضه کنند و به صورت هدفمند شرکت‌های توانمند نیز در این رویداد شرکت داده می‌شوند.
کبیری برگزاری نشست‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی با حضور متخصصان بین‌المللی را از دیگر برنامه‌های این دوره از جشنواره برشمرد و گفت: از یک متخصص کارآفرینی و بازاریاب بین‌المللی دعوت شده تا حول محور ورود محصولات فناورانه به بازارهای بین‌المللی، راه کارها و چالش‌های آن و شبکه‌سازی برای کسب و کارهای بهتر در این رویداد حضور داشته و به گفت‌وگو بپردازد.
وی ادامه داد: البته هدف از این برنامه تنها سخنرانی نیست بلکه به دنبال شناسایی فرصت‌ و ظرفیت‌ شرکت‌ها و همچنین ارتباط با رابطان بین‌المللی هستیم.
برپایی نمایشگاه تخصصی محصولات فناورانه در حاشیه جشنواره
وی خاطر نشان کرد: در حاشیه این جشنواره نمایشگاه تخصصی از محصولات فناورانه شرکت‌ها و صنایع بزرگ نیز برگزار می‌شود و مهلت دریافت طرح‌ها و ایده‌ها و ارسال آثار به جشنواره تا ۱۵ شهریور ماه تمدید شده است.
گفتنی است، جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی به‌عنوان نخستین رویداد فن‌آوری و فن‌آفرینانه کشور توسط شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار می‌شود و امسال هفدهمین جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی از ۲۴ تا ۲۶ آبان ماه در اصفهان برپا خواهد شد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com