0  |  0

چگونه در دنیای جدید تولید پیشرفت کنیم؟

چگونه در دنیای جدید تولید پیشرفت کنیم؟

امروز ورود به صنعت نسل۴ با ‌چالش‌های اختلال در فناوری، تغییر نسل، بازآموزی کارگران و فشارهای بین‌المللی روبه‌روست؛ اما برخی بازیگران موفقیت‌‌‌هایی در این زمینه داشته‌‌‌اند. گروه صنعتی هیتاچی تصویری تازه از نحوه عملیاتی کردن تولید نسل۴ همراه با ایمنی و کارآیی فرآیند ارائه کرده است. در این تصویر، نوآوری و فناوری بهبود یافته و همزمان، دانش روباتیک، هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی و اینترنت‌اشیا کمک خواهد کرد تا محصولاتی بهتر و به‌‌‌روزتر تولید شوند.
از نظر این سازنده ژاپنی، تولید هوشمند معانی مختلفی دارد؛ اما مسیر، مشابه و یکسان است. در سند پیشنهادی این تسهیلگر تولید نسل۴، برای تولید صنعتی هوشمند هنوز دیر نیست و فعلا کسی به این مرحله وارد نشده یا هنوز در ابتدای راه است. دوم اینکه عموم تجربه‌‌‌های موفق تولید مبتنی بر نسل۴ صنعت، کلید زدن پروژه‌‌‌های خاص، ملموس و واقع‌‌‌بینانه و تکرار آنها را در اولویت قرار داده است. همکاری با بهترین فراهم‌‌‌آورندگان نرم‌‌‌افزار در کنار استفاده بهینه از بسترهای موجود دیگر موردی است که باید در دستور کار توسعه‌‌‌دهندگان فناوری نسل۴ در صنعت قرار گیرد. تجربه شرکت‌های موفق در این زمینه نشان می‌دهد که باید موارد توسعه را اولویت‌بندی و فناوری‌‌‌هایی را برای شروع انتخاب کنید که ارزش بالایی ارائه می‌دهند و اجرای آنها نسبتا پیچیده‌‌‌تر است. تاکید دیگر شرکت هیتاجی این است که هر کارخانه شرایط متفاوت و خاصی دارد، بنابراین لازم است پس از مشورت با شرکا، چالش‌‌‌های مسیر تعریف و راه‌حل‌‌‌ها کشف شوند. به محض کشف این نکات ارزشمند، ارزش این تغییر کشف می‌شود. به عنوان مثال، فناوری نسل۴ به بهبود ایمنی، کاهش ضایعات و افزایش کارآیی تولید کمک می‌کند، در حالی که همزمان با تحول بخش‌‌‌های داخلی، امکان اتصال و یادگیری تحول از سایر کارخانه‌‌‌ها و شرکا و افزایش همکاری با آنها را تسهیل می‌کند. آموخته‌‌‌های بازیگران اصلی صنعت نسل۴ که جمع‌‌‌آوری شده، نشان می‌دهد با کمک راه‌‌‌حل‌‌‌هایی که از فناوری‌‌‌های نوآورانه نظیر اینترنت اشیا (IoT)، هوش مصنوعی (AI)، بینش‌‌‌های ویدئویی و لیدار سه‌بعدی به دست آمده، تولید صنعتی هوشمندتر می‌شود.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com